Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego (grupy E) do instalacji znajdujących się w wybranych jednostkach Policji województwa lubelskiego

Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20-019 Lublin, ul. Narutowicza
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 354 606 , fax. 815 354 313
  • Data zamieszczenia: 2020-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie
    ul. Narutowicza 73
    20-019 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 815 354 606, fax. 815 354 313
    REGON: 43068905200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://lubelska.policja.gov.pl/lub/zamowienia-publiczne/aktualne-postepowania/41599,Aktualne-postepowania.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego (grupy E) do instalacji znajdujących się w wybranych jednostkach Policji województwa lubelskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektów Zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie ul. Jana Pawła II nr 3, 20-535 Lublin oraz III Komisariatu Policji w Lublinie ul. Kunickiego 42, 20-412 Lublin (pakiet nr 1); - Posterunku Policji we Frampolu ul. Janowska 5, 23-440 Frampol (pakiet nr 2), Posterunku Policji w Modliborzycach ul. Piłsudskiego 56, 23-310 Modliborzyce (pakiet nr 3). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załącznikach: - załącznik nr 1.1.1 do SIWZ -formularz cenowy pakiet nr 1 - załącznik nr 1.1.2 do SIWZ -formularz cenowy pakiet nr 1 - załącznik nr 1.2. do SIWZ -formularz cenowy pakiet nr 2 - załącznik nr 1.3 do SIWZ -formularz cenowy pakiet nr 3 - załączniki nr 1.4 do SIWZ – Informacja dla wykonawców 3. Wykonawca zobowiązuje się do kompleksowego dostarczania gazu z rodziny gazy ziemne, grupa wysokometanowe, symbol E wg PN-C-04750:2011 do instalacji znajdującej się w obiekcie, o których mowa w pkt. 1 o parametrach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 02 lipca 2010 roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1158) 4. Wzór umowy kompleksowej przedstawi Wykonawca składający ofertę po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, przy czym wzór ten winien zawierać ogólne warunki określone poniżej, zawierające informacje i zapisy dotyczące (dla każdego pakietu): - miejsca dostaw i odbioru paliwa gazowego, - taryfy zgodnie z zakwalifikowaniem punktu poboru przez OSD, - urządzenia gazowego, - ilości planowanego do zużycia paliwa gazowego (jeżeli dotyczy), - ilość dostarczonego paliwa gazowego określana będzie na podstawie gazomierza, - należności z tytułu dostarczenia paliwa gazowego (obrót) ustalane będą na podstawie cen i stawek opłat z oferty Wykonawcy oraz zasad rozliczeń określonych szczegółowo w umowie kompleksowej, - zmiana taryfy, w zakresie dystrybucji, zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, a tym samym waloryzacja cen nie wymaga zmiany umowy kompleksowej, - umowa zostanie zawarta na czas określony tj. 2 lata od dnia zmiany sprzedawcy i rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego (wg informacji o punktach poboru), - możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy, - możliwości zmiany co najmniej raz w roku mocy umownej, - w przypadku złożenia pisemnej reklamacji dotyczącej prawidłowości wystawionej faktury to reklamacja ta zostanie rozpatrzona przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż 14 dni; - prowadzenia przez Wykonawcę ewidencji wpłat należności zapewniającą poprawność rozliczeń. 5. Wykonawca udostępni Zamawiającemu otrzymane od właściwego OSD dane pomiarowo - rozliczeniowe w zakresie dostarczania paliwa gazowego do instalacji znajdującej się w obiekcie objętym Umową. 6. Całkowita cena oferty brutto musi obejmować wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (za paliwo gazowe, abonament, opłatę stałą i zmienną) opłaty i podatki oraz podatek od towarów i usług (VAT) z uwzględnieniem ewentualnych upustów i rabatów. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych opłat. Zamawiający dopuszcza podanie cen jednostkowych z dokładnością do 5 miejsc po przecinku. 7. Ceny z oferty mogą ulec zmianie tylko w przypadku zmiany podatku VAT, zmiany podatku akcyzy, taryfy właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego tj. zmiany wysokości stawek opłat dystrybucyjnych (sieciowa stała i sieciowa zmienna), zgodnie z taryfą zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 8. W dniu zawarcia umowy kompleksowej Zamawiający jest zakwalifikowany, zgodnie z zasadami zawartymi w taryfie, właściwej dla miejsca odbioru paliwa gazowego z sieci operatora, (przy nominalnym cieple spalania 39,5 MJ/m3, współczynnik konwersji 10,9722). 9. Zamawiający oświadcza, że jest zwolniony z podatku akcyzowego na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 722). 10. Wykonawca dysponował będzie siecią należącą do lokalnego OSD za pomocą, której odbywać się będzie dostawa paliwa gazowego do instalacji znajdującej się w obiekcie Zamawiającego lub posiadać będzie umowę o świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego zawartą pomiędzy Wykonawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. 11. Zamawiający oświadcza, że Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) dla punktów odbioru jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. ul. M. Kasprzaka 25, 01-224 Warszawa Oddział Zakład Gazowniczy w Lublinie. 12. Zamawiający wymaga złożenia dokumentów potwierdzających uzyskanie koncesji wydanej przez Urząd Regulacji Energetyki na obrót gazem ziemnym objętym niniejszym zamówieniem, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 833) - aktualną na dzień składania ofert. 13. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek. 14. W zamówieniu określone jest prognozowane zużycie gazu ziemnego. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie paliwa gazowego w mniejszej ilości niż to jest wskazane w prognozie. 15. Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną. 16. Zamawiający wyraża zgodę, aby okres rozliczeniowy był zgodny z okresem rozliczeniowym Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odczyty dokonywane przez OSD. 17. Procedurę zmiany sprzedawcy przeprowadzi Wykonawca (jeżeli będzie dotyczyć). Zamawiający oświadcza, iż udzieli pełnomocnictwa niezbędnego do przeprowadzenia zamiany sprzedawcy przez Wykonawcę. 18. Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne nie będą miały wpływu na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 19. Zamawiający nie przewiduje otrzymywania faktur za pomocą poczty elektronicznej (jako załącznik do wiadomości w formacie pdf, jpg itp.) 20. Zamawiający wymaga 21 dniowego terminu płatności za fakturę wystawioną przez Wykonawcę i dostarczoną nie później niż 14 (czternaście) dni przed terminem płatności określonym na fakturze, przy czym faktury winny być dostarczane: - dla obiektu przy ul. Jana Pawła II nr 3 do KWP w Lublinie ul. Narutowicza 73, 20-019 Lublin, - dla obiektu PP we Frampolu do KPP w Biłgoraju ul. Polana 1, 23-400 Biłgoraj, - dla obiektu PP w Modliborzycach do KPP w Janowie Lubelskim ul. Jana Zamoyskiego 92, 23-300 Janów Lubelski, - dla obiektu III KP w Lublinie do KMP w Lublinie ul. Północna 3, 20-064 Lublin,. 21. Zamawiający informuje, że będzie odbierał od wykonawcy ustrukturyzowane faktury elektroniczne przesłane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2018 r. poz. 2191), przy czym jeżeli Wykonawca będzie wystawiał ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną za pośrednictwem platformy wówczas w polu faktury o nazwie referencja kupującego Wykonawca umieści symbol: - dla obiektu przy ul. Jana Pawła II nr 3 – LB3L00, - dla obiektu PP we Frampolu – LBPA00, - dla obiektu PP w Modliborzycach – LBPC00, - dla obiektu III KP w Lublinie – LBMC00, 22. Przewidywany termin rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego do punktów poboru zgodnie z informacją o punktach poboru. Rozpoczęcie dostaw nastąpi po przeprowadzeniu wszelkich procedur związanych z rozstrzygnięciem postępowania oraz ewentualną zmianą sprzedawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za późniejsze rozpoczęcie dostaw paliwa gazowego. 23. Zamawiający oświadcza, że: - posiada tytuł prawny do dysponowania nieruchomościami wymienionymi w postępowaniu, - obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas oznaczony (określony w informacji o punktach poboru), a w związku z tym nie ma konieczności ich wypowiadania, - nie ma zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych lub lojalnościowych. 24. W nawiązaniu do art. 30 ust. 4 ustawy, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto, należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Za rozwiązanie równoważne do opisywanego przez Zamawiającego zostanie uznane rozwiązanie potwierdzające spełnienie co najmniej parametrów określonych w normie wymaganej przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie norm, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego; 25. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania cen ustalonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: a) Dla pakietu nr 1 – 3 000, 00 zł brutto, słownie trzy tysiące zł 00/100; b) Dla pakietu nr 2 – 200,00 zł brutto, słownie dwieście zł 00/100; c) Dla pakietu nr 3 – 200,00 zł brutto, słownie dwieście zł 00/100; Razem dla wszystkich pakietów 3 400,00 (słownie trzy tysiące czterysta zł 00/100) 2. Zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy wadium może być wniesione w:  pieniądzu – przelew na konto Zamawiającego – Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Lublinie nr 72 1010 1339 0004 6213 9120 0000 (decyduje data wpływu na konto Zamawiającego);  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359 i 2260 oraz 2017r. poz. 1089). 3. Oferta, która będzie zabezpieczona inną niż wymieniona w pkt. 2 formą wadium zostanie uznana przez Zamawiającego za nieważną. 4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna w swej treści powinno określać warunki, których zaistnienie spowoduje powstanie po stronie wystawiającego gwarancję lub poręczenie obowiązku zapłaty. W postępowaniu o zamówienie publiczne warunki te zostały określone przepisami art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Nie ma wymogu ścisłego cytowania tych przepisów. Określenie warunków może nastąpić poprzez opisanie sytuacji, w których wystawiający gwarancję lub poręczenie będzie zobowiązany do zapłaty lub odesłanie do przepisów prawa te warunki określających, czy też nawet w sposób lakoniczny, poprzez wskazanie, że wystawiający gwarancję lub poręczenie zapłaci na zasadach określonych w ustawie. Niemniej jednak wskazanie warunków musi być na tyle precyzyjne, aby nie budziło wątpliwości beneficjenta gwarancji lub poręczenia, co do możliwości zaspokojenia się z gwarancji lub poręczenia. 5. Termin wniesienia wadium – do dnia 19.08.2019 r. do godz. 11.00:00 6. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym wyżej terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 7. Zamawiający będzie stosował zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium określone w art. 46 ustawy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże się posiadaniem dokumentów potwierdzających uzyskanie koncesji wydanej przez Urząd Regulacji Energetyki na obrót gazem ziemnym objętym niniejszym zamówieniem, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 833) - aktualnej na dzień składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Druk Oferta (załącznik nr 1 do SIWZ – dla ważności oferty należy złożyć wszystkie 3 strony dokumentu) oraz wybrane załączniki od nr 1.1.1 do nr 1.3 do SIWZ – „Formularze cenowe” (w zależności od wybranego/-ych pakietu/-ów). Dokumenty należy złożyć wraz z ofertą w oryginale. 2. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. UWAGA! Dokument ten powinien być podpisany przez te podmioty trzecie i złożony w oryginale. Zobowiązania podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów, złożone w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, nie spełniają ww. wymogu. Dokument należy złożyć wraz z ofertą. 3. „Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej” - Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej KWP w Lublinie informacji o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - oświadczenie stanowi załącznik nr 4 do SIWZ (dokument należy złożyć w oryginale). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. 4. Wykonawcy, którzy w oparciu o art. 23 ustawy będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do występowania w imieniu całego konsorcjum lub do reprezentowania podmiotów wchodzących w skład konsorcjum i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo udzielone ustanowionemu przedstawicielowi podpisane przez wszystkie osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych podmiotów wchodzących w skład konsorcjum. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wszelka korespondencja i rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem ustanowionym przez wykonawców. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – każdy członek konsorcjum – składa dokumenty wymienione w pkt.: 2.2) SIWZ oraz 7.1) SIWZ osobno. Dokument wskazany w pkt 2.1) SIWZ składa członek konsorcjum który wykazuje spełnienie odpowiedniego warunku udziału w postępowaniu, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. Jeżeli oferta wykonawców o których mowa powyżej zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy, o których mowa w art. 23 ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Wskazane dokumenty należy złożyć wraz z ofertą. Na wezwanie Zamawiającego każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (każdy członek konsorcjum/ spółki cywilnej) składa dokument wymieniony w pkt. 3. 5. Powyższe zasady dotyczące wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez konsorcjum mają zastosowanie do wykonawców działających jako spółka cywilna. 6. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze). Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisywania oferty. Dokument należy złożyć wraz z ofertą. 7. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 8. Dowód wpłaty wadium zgodnie z rozdziałem VII niniejszej SIWZ. 9. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn.zm.) – zwane dalej rozporządzeniem, składa zamiast dokumentów wskazanych w pkt V ppkt 3 SIWZ odpowiednie dokumenty wskazane w § 7 rozporządzenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach