Przetargi.pl
Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. w Częstochowie.

Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 42-202 Częstochowa, Srebrna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48343618986 , fax. +48343619070
  • Data zamieszczenia: 2020-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A.
    Srebrna 172/188
    42-202 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. +48343618986, fax. +48343619070
    REGON: 15208264900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wartasa.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. w Częstochowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres ochrony fizycznej obiektu obejmuje: 1. Fizyczną ochronę obiektów Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. w Częstochowie przez Specjalistyczne Uzbrojone Formacje Ochronne (SUFO). 2. Ochronę mienia i osób znajdujących się na chronionym terenie. 3. Przeciwdziałanie próbom zakłócenia porządku publicznego, udzielanie pomocy przedmedycznej oraz zapobieganie lub gaszenie pożarów w zarodku. 4. Kontrola ruchu osobowo-materiałowego na terenie Spółki. 5. Współpraca ze służbami Oczyszczalni, RCB, Policji oraz Straży Pożarnej. Opis obiektu chronionego: Praca w Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. realizowana jest w sposób ciągły w systemie trzy zmianowym. W skład Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. wchodzą trzy główne obiekty terenowe: 1. Centralna Oczyszczalnia Ścieków - Częstochowa, ul. Srebrna 172/188 (zwana dalej COŚ) wraz z całą infrastrukturą budowlano – technologiczną zlokalizowaną na obszarze około 21 ha całkowicie ogrodzona (częściowo płotem betonowym a częściowo płotem z siatki stalowej). Na terenie COŚ znajdują się budynki administracyjno – biurowe, magazyny oraz budynki i budowle technologiczne. Do Oczyszczalni prowadzą dwie bramy wjazdowe oraz brama ewakuacyjna nadzorowane przez służby ochrony: a) brama osobowo – przemysłowa wraz z portiernią od ul. Mirowskiej, b) brama przemysłowa wraz z dyżurką od ul. Srebrnej, c) brama ewakuacyjna – strona wschodnia Oczyszczalni. 2. Centralna Przepompownia Ścieków - Częstochowa, ul. Żabia 7/9 (zwana dalej CPŚ) wraz z całą infrastrukturą budowlano – technologiczną zlokalizowana na terenie około 0,7 ha ogrodzona płotem z siatki panelowej. Do Przepompowni prowadzi jedna brama wjazdowa nadzorowana przez służby ochrony. 3. Oczyszczalnia Ścieków DŹBÓW – Częstochowa, ul. Anyżkowa (zwana dalej OŚD) wraz z całą infrastrukturą budowlano – technologiczną zlokalizowana na terenie około 2 ha ogrodzona płotem betonowym. Do Oczyszczalni prowadzi jedna brama wjazdowa nadzorowana przez służby ochrony w sytuacjach nadzwyczajnych i wyłącznie na wyraźny wniosek Dyspozytora COŚ. Czas pełnionej służby i skład patrolu zmianowego ochrony: 1. Na terenie COŚ służba ochrony fizycznej mienia i osób musi być pełniona w sposób ciągły tj. we wszystkie dni tygodnia, 24 godziny na dobę przez: a) w godz. 8:00 - 20:00 dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony, b) w godz. 20:00 - 8:00 dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony wraz z jednym psem wartowniczo-stróżującym. Ze względów organizacyjnych zmianę warty dokonuje się o godz. 8:00 i 20:00. 2. Na terenie CPŚ służba ochrony fizycznej mienia i osób musi być pełniona w sposób ciągły tj. we wszystkie dni tygodnia, 24 godziny na dobę przez: a) w godz. 8:00 - 20:00 jeden kwalifikowany pracownik ochrony, b) w godz. 20:00 - 8:00 jeden kwalifikowany pracownik ochrony, Ze względów organizacyjnych zmianę warty dokonuje się o godz. 8:00 i 20:00. 3. Na terenie OŚD ochrona będzie realizowana doraźnie, na wyraźne żądanie Dyspozytora zmianowego COŚ o każdej porze dnia i nocy. Forma ochrony: 1. Na terenie COŚ ochrona będzie pełniona w następujący sposób: 1) całodobowa obsada portierni od ul. Mirowskiej w celu kontroli ruchu osobowo-towarowego w sposób ciągły wraz z elektronicznym nadzorem bram wjazdowych od ul. Srebrnej i od ul. Mirowskiej, ponadto dozorowanie terenu COŚ w jej granicach (w godzinach 8:00 – 20:00 przez dwie osoby, w godzinach 20:00 – 8:00 przez jedną osobę); 2) w godzinach od 20:00 do 8:00 – jednoosobowa obsada pomieszczenia ochrony przy wjeździe od ul. Srebrnej i patrolowanie przez tą osobę w sposób ciągły terenu COŚ w jej granicach (patrol jednoosobowy odpowiednio wyposażony w środki przymusu bezpośredniego wraz z jednym psem wartowniczo-stróżującym) 2. Na terenie CPŚ całodobowa obsada jednoosobowa w stałym kontakcie z posterunkiem zlokalizowanym na COŚ, prowadzenie kontroli osób i mienia lub interwencji nadzwyczajnych w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, z takim samym zakresem uprawnień, jak w przypadku wykonywania ochrony na terenie COŚ. 3. Na terenie OŚD ochrona będzie pełniona doraźnie (na wyraźne polecenie Dyspozytora zmianowego COŚ) celem kontroli całego ruchu osobowo-materiałowego lub interwencji nadzwyczajnych w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia z takim samym zakresem uprawnień, jak w przypadku wykonywania ochrony na terenie COŚ, z dojazdem własnym. 4. Grupa interwencyjna – licząca co najmniej 2 osoby uzbrojone w broń palną zgodnie z przepisami ustawy o ochronie osób i mienia, pozostająca w gotowości do podjęcia interwencji w przypadku zgłoszenia konieczność jej użycia, w szczególności w przypadku zagrożenia dla życia, zdrowia, bezpieczeństwa lub mienia. Grupa interwencyjna pozostaje w gotowości do przybycia do COŚ, CPŚ lub OŚD niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 10 minut od chwili uzyskania sygnału z zewnętrznej stacji monitorującej alarmy lub od pracownika ochrony. Wymagania stawiane pracownikom ochrony oraz Grupie interwencyjnej: Pracownicy ochrony oraz Grupy interwencyjnej muszą spełniać następujące wymagania: 1. Posiadać wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej uprawniający do wykonywania czynności pracowników ochrony w ramach specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych (SUFO). 2. Być każdorazowo wyposażonym w środki przymusu bezpośredniego w zakresie wymaganym przez przepisy Ustawy o ochronie osób i mienia. 3. Co najmniej jeden z pracowników realizujących Przedmiot zamówienia w porze nocnej tj. w godzinach 20:00-8:00 musi być przewodnikiem psa wartowniczo-stróżującego i posiadać stosowne uprawnienia w tym zakresie. 4. Posiadać osobiste bezprzewodowe środki łączności, 5. Posiadać możliwość przywołania patrolu Grupy interwencyjnej będącej w gestii Wykonawcy. 6. Posiadać kompetencje i umiejętności do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i przeciwpożarowej potwierdzone stosownym przeszkoleniem (certyfikatem). 7. Posiadać kompetencje do realizacji działań związanych z akcją ratowniczo-gaśniczą potwierdzone stosownym przeszkoleniem (certyfikatem). 8. Posiadać jednakowe umundurowanie służbowe z charakterystycznym oznakowaniem firmy oraz identyfikatorem osobowym. Wymagania stawiane psu wartowniczo-stróżującemu: Pies musi posiadać: 1. Zaświadczenie potwierdzające posiadane umiejętności wartowniczo-stróżujące wystawione przez odpowiednią jednostkę szkolącą z zaznaczonym przewodnikiem. 2. Aktualne zaświadczenie o szczepieniu weterynaryjnym. Obowiązki Wykonawcy: 1. Przedstawienie wykazu pracowników oddelegowanych do realizacji Przedmiotu zamówienia. 2. Wyznaczenie Koordynatora (Dowódcę Działu Ochrony) dla obiektów Zamawiającego sprawującego nadzór nad służbami ochrony realizującymi Przedmiot zamówienia. 3. Informowanie o każdorazowej zmianie w wykazie pracowników oddelegowanych do realizacji Przedmiotu zamówienia. Informacja musi być przekazana z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem wraz z kompletem dokumentów wymaganych wobec pracownika ochrony zgodnie z zapisami SIWZ. 4. Wyposażenie pracowników ochrony w bezprzewodowe środki łączności oraz środki przymusu bezpośredniego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. 5. W przypadku COŚ posiadanie systemu kontroli należytego wykonania patrolu przez pracowników ochrony. Posiadanie wyżej wspomnianego systemu kontroli musi być udokumentowane. 6. Zapewnienie możliwości korzystania z Grupy interwencyjnej w przypadku konieczność jej użycia, w szczególności w przypadku zagrożenia dla życia, zdrowia, bezpieczeństwa lub mienia, z uwzględnieniem dojazdu do COŚ, CPŚ lub OŚD. Reakcja Grupy interwencyjnej, czyli przybycie na miejsce zdarzenia po uzyskaniu sygnału z zewnętrznej stacji monitorującej alarmy lub od pracownika ochrony powinna nastąpić niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 10 minut od chwili uzyskania sygnału. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, (dotyczy monitoringu i Grupy interwencyjnej) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji Przedmiotu zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu Przedmiotu zamówienia. Zadania służby ochrony: 1. Każdorazowo odnotowywać fakt objęcia i zdania służby poprzez zarejestrowanie się w elektronicznym systemie RCP indywidualnym identyfikatorem. 2. Patrolować w sposób ciągły obiekty w ich granicach pod kątem ochrony osób i mienia. Patrol przemieszcza się po terenie dozorowanym tak aby swym zasięgiem objął całe patrolowane terytorium. Trasy patrolu wybierane są losowo. 3. Prowadzić elektroniczny monitoring wewnętrzny przy użyciu kamer i monitorów stacjonarnych. 4. Utrzymywać stałą łączność z Dyspozytorem zmianowym COŚ. 5. Kontrolować stan zabezpieczeń technicznych (zamknięcie drzwi i okien, plomby itp.) budynków znajdujących się na terenie Oczyszczalni i informować Dyspozytora zmianowego COŚ o zauważonych nieprawidłowościach. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zabezpieczeniach technicznych współdziałać z załogą Oczyszczalni w zabezpieczeniu obiektu. 6. Podejmować niezwłocznie interwencję w przypadku stwierdzenia kradzieży lub próby kradzieży albo dewastacji mienia. 7. Powiadamiać Dyspozytora zmianowego COŚ o każdym zdarzeniu mogącym mieć wpływ na bezpieczeństwo osób, mienia, technologii i środowiska ekologicznego. 8. Każdorazowo i niezwłocznie informować Dyspozytora zmianowego COŚ o zauważonych nieprawidłowościach (również w monitoringu wizyjnym). 9. Przyjmować i reagować natychmiast na sygnały o zauważonych zagrożeniach. 10. Nie dopuszczać do przebywania na terenie Oczyszczalni osób nieuprawnionych (ewentualne wątpliwości będzie rozstrzygał pełniący dyżur Dyspozytor zmianowy COŚ). 11. Zapobiegać przebywaniu na terenie Oczyszczalni osób nietrzeźwych lub będących pod wpływem środków o podobnym działaniu. W przypadku podejrzenia, iż osoba znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków, o których mowa powyżej należy niezwłocznie powiadomić Dyspozytora COŚ. 12. W razie potrzeby wysłać Grupę interwencyjną do podjęcia działań na terenie COŚ/CPŚ/OŚD. 13. Kontrolować ruch osobowo-materiałowy na podstawie instrukcji i rejestrów obowiązujących w tym zakresie oraz przy pomocy ręcznych i elektronicznych środków ewidencyjnych i przekazu informacji. 14. Obsługiwać moduł „GOŚĆ” systemu Kontroli Dostępu. 15. Dokonywać rejestru w formie papierowej danych osobowych osób wchodzących na teren zakładu zgodnie z wymogami RODO. 16. Informować osoby wchodzące na teren zakładu, że obiekt jest monitorowany. 17. Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa zabezpieczać przed utratą danych rejestry zapisów oraz przepustki osób, które przebywały na terenie zakładu oraz nie udostępniać danych osobom trzecim. 18. Przyjmować wszelkie połączenia bramofonowe i domofonowe w każdym czasie. 19. Zabezpieczać miejsca ewentualnego zdarzenia. 20. Udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej osobom poszkodowanym oraz w razie potrzeby wezwać niezwłocznie jednostkę ratowniczą. 21. Zabezpieczać mienie poszkodowanych. 22. Gasić pożary w zarodku oraz podejmować działania ratownicze osób i mienia. 23. Brać czynny udział w zwalczaniu klęsk żywiołowych lub zdarzeń nadzwyczajnych. 24. Przestrzegać przepisów wewnętrznych BHP, przepisów związanych z ochroną danych osobowych, RODO, p.poż oraz Zintegrowanego Systemu Zarządzania ISO chronionych obiektów jak również zasad i przepisów ogólnie obowiązujących. 25. Prowadzić dziennik służby zgodnie z obowiązującymi zasadami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Obowiązek wpłaty wadium. Przystępując do przetargu nieograniczonego Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 złotych. 2. Forma wniesienia wadium: 1) pieniądz, 2) poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancja ubezpieczeniowa, 4) gwarancja bankowa, 5) poręczenie udzielane przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, i zabezpieczenia technicznego
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany druk Oferty: załącznik nr 2 do SIWZ, 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia: załącznik nr 3 do SIWZ, 3) aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 4) aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego, 5) aktualne zaświadczenie z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, 6) informacja z Krajowego Rejestru Karnego, 7) polisa OC, 8) wykaz usług - załącznik nr 4 do SIWZ, 9) wykaz osób skierowanych do realizacji zadania - załącznik nr 5 do SIWZ, 10) wykaz narzędzi – załącznik nr 6 do SIWZ 11) oświadczenie z art. 25a ustawy Pzp - załącznik nr 7 do SIWZ , 12) zakres podwykonawstwa – załącznik nr 8 do SIWZ, 13) oświadczenie o tajemnicy przedsiębiorstwa – załącznik nr 9 do SIWZ, 14) deklaracja o czasie dojazdu Grupy interwencyjnej lub umowa intencyjna, 15) parafowany wzór umowy - załącznik nr 10 do SIWZ, 16) parafowany wzór umowy powierzenia danych osobowych – załącznik nr 12 do SIWZ, 17) parafowany opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SIWZ, 18) oświadczenie o zastosowaniu klauzuli społecznej, 19) potwierdzenie wpłaty wadium, 20) pełnomocnictwo do podpisywania dokumentów i składania wyjaśnień (jeżeli dokumenty są podpisywane przez pełnomocnika).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach