Przetargi.pl
Ekshumacja szczątków lub zwłok osób pochowanych na terenie cmentarza Tryńskiego w Gliwicach

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 322 310 032
  • Data zamieszczenia: 2020-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 322 310 032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ekshumacja szczątków lub zwłok osób pochowanych na terenie cmentarza Tryńskiego w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ekshumacja szczątków/zwłok z terenu cmentarza Tryńskiego w Gliwicach wraz z ich przeniesieniem na teren cmentarza Centralnego w Gliwicach przy ul. Kozielskiej 120. Cmentarz Tryński – cmentarz komunalny położony przy ul. Pszczyńskiej i ul. Kopalnianej w Gliwicach (działka nr 1, obręb Nowe Gliwice) został zamknięty na mocy uchwały nr XIII/208/2020 Rady Miasta Gliwice z dnia 13 lutego 2020 r. Na podstawie operatu technicznego Zamawiający szacuje, że na terenie cmentarza Tryńskiego znajdowało się 250 grobów. Ekshumacji dokonuje się na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 3) ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 1473). Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności z ustawą o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy. W przypadku odkrycia przedmiotu co do którego istnieje przypuszczenie, że jest on zabytkiem Wykonawca zobowiązany jest do działań wynikających z art. 32 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 282). W przypadku odkrycia niewybuchu, niewypału lub innego materiału wybuchowego należy przerwać prace oraz bezzwłocznie powiadomić Policję. Wszelkie czynności związane z przedmiotem zamówienia należy wykonywać z szacunkiem i poszanowaniem szczątków/zwłok osób pochowanych na terenie cmentarza Tryńskiego w Gliwicach. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: PRACE PRZYGOTOWAWCZE: Przygotowanie terenu cmentarza Tryńskiego do ekshumacji – powierzchnia około 19624 m2. Odpowiednie oznakowanie i ogrodzenie terenu cmentarza przed osobami nieuprawnionymi, np. umieszczenie tablic informacyjnych oraz odgrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą. Przeniesienie istniejących nagrobków, obramowań i ich pozostałości w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie cmentarza Centralnego. Lokalizacja grobów na podstawie operatu technicznego i mapy stanowiących załącznik do niniejszej SIWZ. Nagrobki, obramowania i ich pozostałości należy zinwentaryzować (w tym sporządzić dokumentację fotograficzną). Nagrobki, obramowania i ich pozostałości będą przechowywane na terenie cmentarza Centralnego do 30 kwietnia 2020 r. W przypadku braku zainteresowania najbliższej rodziny bądź instytucji historycznych Wykonawca po 30 kwietnia 2020 r. nagrobki, obramowania i ich pozostałości poda do likwidacji/utylizacji i uporządkuje teren. Zdjęcie warstwy humus. Zamawiający dopuszcza użycie ciężkiego sprzętu o DMC do 5 ton. Wykonanie murowanej mogiły w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie cmentarza Centralnego. Wielkość mogiły uzależniona od ilości wydobytych szczątków/zwłok. Zamawiający szacuje, że minimalna ilość potrzebnych mogił murowanych to 3 mogiły. Wykonanie płyty o wymiarach 1 m x 2 m z granitu strzegomskiego z napisami. Kolor płyty i treść napisów zostanie podana przez Zamawiającego. Uzgodnienie z Zamawiającym harmonogramu ekshumacji. Prace powinny być wykonywane we wczesnych godzinach porannych w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. EKSHUMACJA: Odgrodzenie i zasłonięcie miejsca, w którym będzie odbywać się ekshumacja, a w szczególności zapewnienie szczelnego parawanu osłaniającego bezpośrednie miejsce wydobywania szczątków/zwłok. Zapewnienie pomieszczenia na potrzeby uczestników ekshumacji, w tym inspektora PPIS, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca ekshumacji (wiata/namiot). Eksploracja wykopów metodami archeologicznymi ręcznie na głębokość minimum 170 cm. Ekshumacja szczątków/zwłok osób pochowanych na terenie cmentarza Tryńskiego w Gliwicach. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania prowadzonych prac, w tym do prowadzenia szczegółowej dokumentacji fotograficznej. Przesianie przez sito ziemi z całej kwatery (grobu). Przeniesienie szczątków/zwłok osób pochowanych na terenie cmentarza Tryńskiego w Gliwicach oraz ich ponowny pochówek w przygotowanej murowanej mogile. Transport szczątków/ zwłok należy przeprowadzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. 2007 r. nr 249 poz. 1866). Ponowny pochówek szczątków/ zwłok w trumnie drewnianej (prosta/lakierowana/bez zdobień). Zapewnienie trumien do ponownego pochówku należy do obowiązków Wykonawcy. Uporządkowanie terenu cmentarza Tryńskiego po przeprowadzonej ekshumacji, tj. zasypanie wykopów, wyrównanie terenu i zasianie trawy. Przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji sporządzonej przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. Istotne warunki zamówienia: Wykonawca ma obowiązek powiadomić wszystkie instytucje wymienione w decyzji ekshumacyjnej. Teren do przebadania obejmuje działkę nr 1 obręb Nowe Gliwice o powierzchni 19624 m2. Rozpoczęcie prac musi się zacząć najpóźniej do 3 dni roboczych od dnia przekazania terenu. Prace przygotowawcze oraz czynności związane z ekshumacją należy przeprowadzić w sposób pozwalający na zachowanie istniejącego bluszczu. Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę osób, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo tych osób, w tym za wyposażenie ich w niezbędne środki ochrony osobistej oraz narzędzia pracy. Zamawiający wymaga uwzględnienia w cenie oferty wszelkich kosztów, w tym kosztów uporządkowania terenu, niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia. W przypadku zgłoszenia się członków rodziny osoby pochowanej na terenie cmentarza Tryńskiego, ekshumacja szczątków/zwłok tej osoby będzie odbywać się wyłącznie pomiędzy członkami rodziny, a Wykonawcą – bez udziału Zamawiającego. Wykonawca udziela 12 miesięcznej gwarancji na wykonane prace ekshumacyjne. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* *- dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.pl pod hasłem Polityka ZSZ Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy maks. 60 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. Gwarancja i rękojmia dotyczą wyłącznie wykonanej mogiły murowanej oraz płyty z granitu strzegomskiego, Wymagany termin rękojmi: min. 36 miesięcy maks. 60 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. Gwarancja i rękojmia dotyczą wyłącznie wykonanej mogiły murowanej oraz płyty z granitu strzegomskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98370000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), 2) wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert, 3) wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być ważne minimum przez okres związania ofertą, dotyczyć przedmiotowego zamówienia i zawierać klauzule gwarantujące możliwość zatrzymania wadium w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp, 4) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 80 1050 1298 1000 0023 3046 5408 Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w ING Bank Śląski SA O/Gliwice, 5) jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz należy je złożyć w oryginale w sekretariacie Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w Gliwicach ul. Strzelców Bytomskich 25c, natomiast kopie dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. 2, 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach