Przetargi.pl
Dostosowanie edukacji branżowej do potrzeb jarocińskiego rynku pracy – wykonanie analizy kształcenia oraz koncepcji edukacji branżowej

GMINA JAROCIN ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA JAROCIN
    AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    REGON: 250854702
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostosowanie edukacji branżowej do potrzeb jarocińskiego rynku pracy – wykonanie analizy kształcenia oraz koncepcji edukacji branżowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe z dnia 22 listopada 2018 r. kładzie szczególny nacisk na wzmocnienie wpływu przedsiębiorców na funkcjonowanie kształcenia zawodowego, w tym przede wszystkim na jakość kształcenia zawodowego i zapewnienie adekwatności kształcenia do potrzeb rynku pracy. Celu tego nie da się osiągnąć, bez włączania wszystkich kluczowych partnerów kształcenia zawodowego w działania służące systematycznemu dostosowywaniu kształcenia zawodowego młodzieży do potrzeb rynku pracy.Głównym celem poznawczym projektu jest uzyskanie wiedzy, jaki jest stan oczekiwań jarocińskiego rynku pracy odnośnie pożądanych kwalifikacji pracowników oraz dostarczenie informacji Jarocińskiemu Centrum Edukacji i Kariery (JaCEK) w zakresie lepszego dostosowania oferowanych usług do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy w obszarze podnoszenia umiejętności i kompetencji zawodowych. Zakłada się, że w toku badań empirycznych ze wszystkimi interesariuszami (młodzieżą, rodzicami, szkołami, instytucjami rynku pracy i jarocińskimi przedsiębiorcami) uda się zdefiniować i określić potrzeby wprowadzenia innowacyjnego branżowego kształcenia młodzieży zgodnego z oczekiwaniami jarocińskich przedsiębiorców. Podstawową tezą projektu badawczego jest stwierdzenie, że szkoła i zakład pracy są uzupełniającymi się nawzajem miejscami zdobywania wiedzy. Uczeń odbywający część praktyczną u przedsiębiorcy kształci się poprzez działanie. Dzięki praktyce młodzi ludzie mogą zdobywać umiejętności i doświadczenie potrzebne do funkcjonowania w przedsiębiorstwie. Dając im pierwszy kontakt ze światem produkcji na etapie nauki, daje im się zarazem ważne atuty udanego wejścia na rynek pracy. Poprzez zawodowe kształcenie dualne zwiększa się szanse młodzieży na rynku pracy.W badaniu wysunięto do weryfikacji hipotezy, że nie można efektywnie oddziaływać na podażowy rynek pracy bez znajomości potrzeb wchodzących na ten rynek, jak również oczekiwań i potrzeb ze strony popytowej w stosunku do wchodzących na rynek pracy absolwentów szkół kształcenia zawodowego. Dotychczasowe badania rynku pracy podaży skłaniają do sformułowania kolejnej hipotezy, że dobrze przygotowany i zrealizowany program doradztwa edukacyjno-zawodowego dzieci i młodzieży ma fundamentalny wpływ na rozwijanie ich cech i zdolności. Mając na uwadze wymienione przesłanki, przyjmuje się, że celem projektu badawczego jest zainspirowanie wszystkich interesariuszy (czyli młodzież, rodziców, szkoły, instytucje rynku pracy i jarocińskich przedsiębiorców) do uczestnictwa w tworzeniu koncepcji awangardowej szkoły branżowej oraz wypracowania wzajemnych relacji i form praktycznego skutecznego współdziałania na rzecz młodzieży w optymalnym procesie dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy. Zakłada się, że przeprowadzony przy pomocy narzędzi socjologicznych dialog społeczny spełni trzy cele. Po pierwsze, dostarczy wiedzę o potrzebach i oczekiwaniach wszystkich uczestników procesu edukacji zawodowej młodzieży w gminie. Po drugie, wypracuje formy organizacyjne i programowe współdziałania tych podmiotów oraz po trzecie, przyczyni się do uzyskania realnego efektu współtworzenia w poczuciu współodpowiedzialności wszystkich podmiotów procesu kształcenia zawodowego młodzieży.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie analizy kształcenia zawodowego młodzieży z obszaru gminy Jarocin, której celem jest dopasowanie oferty kształcenia zawodowego do oczekiwań jarocińskiego rynku pracy oraz stworzenie unikatowej koncepcji edukacji branżowej dla uczniów szkół ponadpodstawowych. 2. Cele ogólne zamówienia dotyczą wszystkich części i obejmują: Diagnoza obecnego stanu doradztwa zawodowego oraz stworzenie wytycznych dla doradców zawodowych w placówkach oświatowych na terenie gminy Jarocin. Stworzenie koncepcji awangardowej edukacji branżowej dostosowanej do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy.Część nr 1. Analiza kształcenia zawodowego młodzieży i oczekiwań jarocińskiego rynku pracyNowelizacja ustawy Prawo oświatowe z dnia 22 listopada 2018 r. kładzie szczególny nacisk na wzmocnienie wpływu przedsiębiorców na funkcjonowanie kształcenia zawodowego, w tym przede wszystkim na jakość kształcenia zawodowego i zapewnienie adekwatności kształcenia do potrzeb rynku pracy. Celu tego nie da się osiągnąć, bez włączania wszystkich kluczowych partnerów kształcenia zawodowego w działania służące systematycznemu dostosowywaniu kształcenia zawodowego młodzieży do potrzeb rynku pracy.Głównym celem poznawczym projektu jest uzyskanie wiedzy, jaki jest stan oczekiwań jarocińskiego rynku pracy odnośnie pożądanych kwalifikacji pracowników oraz dostarczenie informacji Jarocińskiemu Centrum Edukacji i Kariery (JaCEK) w zakresie lepszego dostosowania oferowanych usług do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy w obszarze podnoszenia umiejętności i kompetencji zawodowych. Zakłada się, że w toku badań empirycznych ze wszystkimi interesariuszami (młodzieżą, rodzicami, szkołami, instytucjami rynku pracy i jarocińskimi przedsiębiorcami) uda się zdefiniować i określić potrzeby wprowadzenia innowacyjnego branżowego kształcenia młodzieży zgodnego z oczekiwaniami jarocińskich przedsiębiorców. Podstawową tezą projektu badawczego jest stwierdzenie, że szkoła i zakład pracy są uzupełniającymi się nawzajem miejscami zdobywania wiedzy. Uczeń odbywający część praktyczną u przedsiębiorcy kształci się poprzez działanie. Dzięki praktyce młodzi ludzie mogą zdobywać umiejętności i doświadczenie potrzebne do funkcjonowania w przedsiębiorstwie. Dając im pierwszy kontakt ze światem produkcji na etapie nauki, daje im się zarazem ważne atuty udanego wejścia na rynek pracy. Poprzez zawodowe kształcenie dualne zwiększa się szanse młodzieży na rynku pracy.W badaniu wysunięto do weryfikacji hipotezy, że nie można efektywnie oddziaływać na podażowy rynek pracy bez znajomości potrzeb wchodzących na ten rynek, jak również oczekiwań i potrzeb ze strony popytowej w stosunku do wchodzących na rynek pracy absolwentów szkół kształcenia zawodowego. Dotychczasowe badania rynku pracy podaży skłaniają do sformułowania kolejnej hipotezy, że dobrze przygotowany i zrealizowany program doradztwa edukacyjno-zawodowego dzieci i młodzieży ma fundamentalny wpływ na rozwijanie ich cech i zdolności. Mając na uwadze wymienione przesłanki, przyjmuje się, że celem projektu badawczego jest zainspirowanie wszystkich interesariuszy (czyli młodzież, rodziców, szkoły, instytucje rynku pracy i jarocińskich przedsiębiorców) do uczestnictwa w tworzeniu koncepcji awangardowej szkoły branżowej oraz wypracowania wzajemnych relacji i form praktycznego skutecznego współdziałania na rzecz młodzieży w optymalnym procesie dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy. Zakłada się, że przeprowadzony przy pomocy narzędzi socjologicznych dialog społeczny spełni trzy cele. Po pierwsze, dostarczy wiedzę o potrzebach i oczekiwaniach wszystkich uczestników procesu edukacji zawodowej młodzieży w gminie. Po drugie, wypracuje formy organizacyjne i programowe współdziałania tych podmiotów oraz po trzecie, przyczyni się do uzyskania realnego efektu współtworzenia w poczuciu współodpowiedzialności wszystkich podmiotów procesu kształcenia zawodowego młodzieży.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie analizy kształcenia zawodowego młodzieży z obszaru gminy Jarocin, której celem jest dopasowanie oferty kształcenia zawodowego do oczekiwań jarocińskiego rynku pracy oraz stworzenie unikatowej koncepcji edukacji branżowej dla uczniów szkół ponadpodstawowych. 2. Cele ogólne zamówienia dotyczą wszystkich części i obejmują: Diagnoza obecnego stanu doradztwa zawodowego oraz stworzenie wytycznych dla doradców zawodowych w placówkach oświatowych na terenie gminy Jarocin. Stworzenie koncepcji awangardowej edukacji branżowej dostosowanej do potrzeb i oczekiwań jarocińskiego rynku pracy.Część nr 2. Koncepcja awangardowej edukacji branżowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79311000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.3) sytuacji ekonomicznej i finansowej:Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.4) posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował następującymi osobami:Część 1: co najmniej jedna osoba pełniąca funkcje kierownika prac, legitymująca się stopniem naukowym doktora nauk społecznych posiadająca doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 raportu z badań usług tożsamych do przedmiotu zamówienia t.j.: „Diagnozy jakości życia społeczności lokalnej (gmina, powiat)”,Część 2: co najmniej jedna osoba pełniąca funkcje kierownika prac, legitymująca się stopniem naukowym doktora nauk społecznych, posiadająca doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 raportu z badań usług tożsamych do przedmiotu zamówienia t.j.: „Diagnozy jakości życia społeczności lokalnej (gmina, powiat)”.Powyższy warunek może być spełniony przez Wykonawców łącznie. Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji przez jedną osobę.W przypadku, gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, w takiej sytuacji przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną