Przetargi.pl
„Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu trzech samochodów ciężarowych dla Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie”

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Ul. Komunalna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 625 82 09
  • Data zamieszczenia: 2020-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    Ul. Komunalna 31
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 625 82 09
    REGON: 12283026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puk.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: komunalna sp. z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu trzech samochodów ciężarowych dla Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu trzech samochodów ciężarowych dla Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):  66114000-2 - Usługi leasingu finansowego,  34100000-8 - Pojazdy silnikowe,  34134200-7 – Wywrotnice  34134000-5 –Ciężarówki z platformami płaskimi i wywrotki,  34133000-8 – Pojazdy ciężarowe z przyczepą 3. Zamówienie zostało podzielone na trzy części tj.: 3.1. CZEŚĆ 1 ZAMÓWIENIA - Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu jednego fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje: a) nabycie przedmiotu leasingu - jednego fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka spełniającego minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie wymienione poniżej, b) oddanie ww. samochodu Zamawiającemu do używania na czas określony tj. od dnia wydania do dnia przeniesienia własności, c) po upływie okresu leasingu możliwość wykupu przedmiotu leasingu (pojazdu) przez Zamawiającego lub podmiot wskazany przez Zamawiającego. 2) Minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie przedmiotu leasingu (samochodu ciężarowego) opisano w SIWZ 3.2. CZEŚĆ 2 ZAMÓWIENIA - Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu jednego fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje: a) nabycie przedmiotu leasingu - jednego fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka spełniającego minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie wymienione poniżej, b) oddanie ww. samochodu Zamawiającemu do używania na czas określony tj. od dnia wydania do dnia przeniesienia własności, c) po upływie okresu leasingu możliwość wykupu przedmiotu leasingu (pojazdu) przez Zamawiającego lub podmiot wskazany przez Zamawiającego. 2) Minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie przedmiotu leasingu (samochodu ciężarowego) - opisano w SIWZ 3.3. CZEŚĆ 3 ZAMÓWIENIA - Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu jednego używanego samochodu ciężarowego typu wywrotka. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje: a) nabycie przedmiotu leasingu - jednego używanego samochodu ciężarowego typu wywrotka spełniającego minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie wymienione poniżej, b) oddanie ww. samochodu Zamawiającemu do używania na czas określony tj. od dnia wydania do dnia przeniesienia własności, c) po upływie okresu leasingu możliwość wykupu przedmiotu leasingu (pojazdu) przez Zamawiającego lub podmiot wskazany przez Zamawiającego. 2) Minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz wyposażenie przedmiotu leasingu (samochodu ciężarowego) - opisano w SIWZ 4. POZOSTAŁE WYMOGI DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU LEASINGU (POJAZDU) W CZĘŚCI 1-3 ZAMÓWIENIA: 1) Przedmiot leasing (pojazd)musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu drogowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r. poz. 110) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, a także posiadać świadectwo homologacji dopuszczenia do ruchu drogowego. 2) Przedmiot leasingu (pojazd) musi pochodzić z produkcji seryjnej. Nie dopuszcza się oferowania pojazdu z produkcji jednostkowej i takiego pojazdu z produkcji seryjnej, którego parametry zostały specjalnie zmienione pod kątem spełnienia wymagań niniejszego SIWZ. 3) Przedmiot leasingu (pojazd)musi być wolny od wad fizycznych i prawnych - brak uszkodzeń blacharskich i mechanicznych. Samochód nie powinien posiadać śladów korozji karoserii, perforacji, wycieków olejów i pozostałych płynów eksploatacyjnych oraz uszkodzeń zawieszenia i układu kierowniczego. 4) Przedmiot leasingu (pojazd)nie może posiadać napisów reklamowych czy też oznaczenia innej firmy, z wyłączeniem oznaczeń producenta pojazdu. 5) Przedmiotu leasingu (pojazd) w dniu dostawy musi:  być zarejestrowany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej - koszty rejestracji pojazdu ponosi Wykonawca,  posiadać ważne badania techniczne. 6) Przedmiotu leasingu (pojazd)będzie użytkowany przez pracowników Zamawiającego- Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie. 7) Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność dostarczonego przedmiotu leasingu (pojazdu)z parametrami technicznymi i jakościowymi oraz wyposażeniem opisanym w SIWZ i podanym w ofercie Wykonawcy. 5. WARUNKI DOSTAWY PRZEDMIOTU LEASINGU (SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO) W CZĘŚCI 1-3 ZAMÓWIENIA: 1) Wykonawca we własnym zakresie, tj. własnym transportem, na własny koszt i na własne ryzyko, dostarczy przedmiot leasingu (pojazd) w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy (w dzień roboczy w godzinach od 8-14po uprzednim powiadomieniu o terminie dostawy) do siedziby Zamawiającego przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie, gdzie Wykonawca dokona jego rozruchu oraz przeprowadzi instruktaż dla pracowników Zamawiającego w zakresie eksploatacji i obsługi pojazdu. 2) Wykonawca zobowiązany jest tak zorganizować dostawę pojazdu do siedziby Zamawiającego, aby nie wywołała ona uciążliwości lub niebezpieczeństwa dla użytkowników drogi. Za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w tym zakresie Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich. 3) Wykonawca wraz z przedmiotem leasingu (pojazdem) przekaże Zamawiającemu komplet kluczyków oraz komplet dokumentów dot. pojazdu, w tym: a) kartę gwarancyjną z książką serwisową, b) pełną dokumentację techniczną-ruchową i instrukcję obsługi w języku polskim, c) świadectwo homologacji, d) certyfikat znaku bezpieczeństwa, deklarację zgodności WE lub certyfikat zgodności z Normą, e) inne wymagane prawem dokumenty pojazdu, w tym dokument potwierdzający spełnienie normy emisji spalin. 4) Czynności odbioru pojazdu dokona w siedzibie Zamawiającego komisja złożona z upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy i Dostawcy, w terminie do 2 dni roboczych od dnia dostarczenia pojazdu do siedziby Zamawiającego. 5) W czasie czynności odbioru Zamawiający dokona sprawdzenia zgodności parametrów technicznych i jakościowych oraz wyposażenia dostarczonego pojazdu z wymaganiami określonym w SIWZ i podanymi w ofercie Wykonawcy, a także sprawdzi stan techniczny pojazdu i sprawność urządzeń w nim zamontowanych oraz kompletności dostarczonych dokumentów. 6) Zamawiający ma prawo odmówić odbioru pojazdu w przypadku, gdy dostarczony pojazd nie spełnia parametrów technicznych i jakościowych oraz wyposażenia określonych w SIWZ lub podanych w ofercie Wykonawcy lub Wykonawca nie dostarczy wraz z pojazdem wymaganych SIWZ dokumentów. 7) W razie stwierdzenia w czasie czynności odbioru, że parametry techniczne, jakościowe lub wyposażenie dostarczonego pojazdu są niezgodne z wymaganiami określonym w SIWZ lub podanymi w ofercie Wykonawcy, lub że Wykonawca nie dostarczył wraz z pojazdem kompletu wymaganych SIWZ dokumentów dot. pojazdu, Zamawiający odmówi podpisania protokołu odbioru pojazdu do czasu dostarczenia pojazdu zgodnego z wymaganiami SIWZ lub ofertą Wykonawcy lub do czasu dostarczenia kompletu wymaganych SIWZ dokumentów dot. pojazdu. 8) Dokumentem potwierdzającym prawidłowe wykonanie dostawy pojazdu będzie podpisany przez Strony bez zastrzeżeń pisemny protokół odbioru przedmiotu leasingu (pojazdu). 6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE LEASINGOWANIA ZAMÓWIENIA WCZĘŚCI 1 – 3: 1) czas trwania umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu (okres leasingowania): 36 miesięcy liczone od dnia odbioru przedmiotu leasingu pojazdu potwierdzonego podpisanym przez Strony bez zastrzeżeń pisemnym protokołem odbioru przedmiotu leasingu (pojazdu). 2) waluta leasingu: złotych polskich – PLN, 3) ilość rat leasingowych: 35 równych rat leasingowych płatnych w terminach miesięcznych zgodnie z podanym Harmonogramem spłaty rat leasingowych będącym integralną częścią umowy leasingowej. Cześć odsetkowa raty leasingowej oparta jest na zmiennym oprocentowaniu - wskaźniku WIBOR 1 M. Część odsetkowa raty leasingowej ulega obniżeniu w przypadku spadku stopy WIBOR 1 M lub podwyższeniu w przypadku wzrostu stopy WIBOR 1 M - w stosunku do jej poziomu przyjętego do kalkulacji ceny oferty. 4) opłata wstępna (opłata inicjalna): 10 % wartości netto przedmiotu leasingu (pojazdu), 5) po upływie okresu leasingu - możliwość wykupu przedmiotu leasingu (pojazdu) przez Zamawiającego lub podmiot wskazany przez Zamawiającego, 6) opłata za wykup przedmiotu leasingu (opłata końcowa)– 1 % wartości netto przedmiotu leasingu (pojazdu) będącej podstawą do naliczania rat leasingowych. Opłata za wykup przedmiotu leasingu (opłata końcowa) zostanie uiszczona wraz z ostatnią ratą leasingową. Z chwilą zapłaty opłaty za wykup przedmiotu leasingu (opłata końcowa) na Zamawiającego lub podmiot wskazany przez Zamawiającego przechodzi własność przedmiotu leasingu (pojazdu). W związku z nabyciem przedmiotu leasingu Zamawiający otrzyma od Wykonawcy fakturę VAT dokumentującą sprzedaż przedmiotu leasingu (pojazdu). 7) Wartość wszystkich opłat leasingowych Wykonawca zobowiązany jest wskazać w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 8) Zamawiający przez okres trwania umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu (okres leasingowania) będzie ponosił koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu (pojazdu) we własnym zakresie, przy czym nie ma obowiązku ubezpieczenia pojazdu za pośrednictwem Wykonawcy, tzn. będzie miał możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia dowolnego ubezpieczyciela. 9) Odpisów amortyzacyjnych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym przez okres trwania umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu (okres leasingowania) dokonuje Wykonawca. 7. Pozostałe istotne postanowienia umowne, które zostaną wprowadzone do treści umowy zawartej z Wykonawcą określa załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66114000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej BIP informacji, dotyczącej kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Oświadczenie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale. 1.1 Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca składa wyłącznie w stosunku do Wykonawców, którzy złożyli w oferty w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 1.2 Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Wypełniony formularz oferty przygotowany według załącznika nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenia - według załącznika nr 2 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ warunków zamówienia – stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) -zob. pkt. 1 załącznika nr 2 do SIWZ. Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu - zob. pkt. 2 załącznika nr 2 do SIWZ. 4) Jeżeli osobą podpisującą ofertę nie jest osoba upoważniona, w szczególności na podstawie odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, lub odpowiednio innego dokumentu, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo ma być podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać do jakich czynności upoważniona jest osoba (zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 31.01.2007r., sygn. Akt V Ca 85/07). 5) Dokumenty wymienione w rozdz. IX SIWZ pkt.9 4. Wykonawca przedłoży wraz z Formularzem oferty– załącznik nr 1 do SIWZ: 1) obowiązującą u Wykonawcy tabelę opłat i prowizji Opłaty i prowizje określone w obowiązującej u Wykonawcy tabeli opłat i prowizji nie mogą pozostawać w sprzeczności z treścią SIWZ, i nie mogą nakładać na Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji związanych z realizacją przedmiot zamówienia w zakresie przewidzianym w SIWZ. Opłaty i prowizje podane w tej tabeli będą miały zastosowanie tylko w przypadku złożenia przez Zamawiającego wniosku o wykonanie niestandardowej czynności dot. obsługi umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu lub z winy Zamawiającego. W przypadku konieczności wniesienia opłaty lub prowizji z winy Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu odpowiednie dokumenty celem weryfikacji zasadności poniesienia przez Zamawiającego opłaty lub prowizji oraz weryfikacji jej wysokości. Wykonawca nie pobierze od Zamawiającego innych opłat i prowizji w związku z realizacją przedmiot zamówienia w zakresie przewidzianym w SIWZ. Dołączona do oferty obowiązująca u Wykonawcy tabela opłat i prowizji będzie stanowiła integralną część zawartej przez Stromy umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu, o ile zawarte w tej tabeli postanowienia nie będą pozostawały w sprzeczności z treścią SIWZ, w tym nie będą nakładały na Zamawiającego dodatkowych, niezależnych od niego opłat i prowizji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie przewidzianym w SIWZ. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami SIWZ a przedstawionymi przez Wykonawcę tabelą opłat i prowizji pierwszeństwo będą mieć postanowienia zawarte w SIWZ. 2) obowiązujący u Wykonawcy wzór umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu wraz z Ogólnymi Warunkami Leasingu (OWL). Wzór umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu wraz z Ogólnymi Warunkami Leasingu (OWL) opracowane na warunkach określonych w SIWZ Wykonawca przedłoży do swojej oferty. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami SIWZ a przedstawionymi przez Wykonawcę wzorem umowy leasingu z opcją wykupu lub Ogólnymi Warunkami Leasingu (OWL), pierwszeństwo będą mieć postanowienia zawarte w SIWZ. W pozostałym zakresie Strony będą obowiązywać ogólne warunki leasingu (OWL), które nie mogą pozostawać w sprzeczności z przepisami powszechnie obowiązujące, w tym przepisami ustawy PZP i Kodeksu cywilnego. 3) Harmonogram spłat rat leasingowych w całym okresie trwania umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu, z wyszczególnieniem wysokości każdej raty i rozbiciem jej na część kapitałową i odsetkową. 4) odpisy dokumentu gwarancyjnego co do jakości rzeczy (pojazdu) otrzymanej od Dostawcy. W przypadku, gdy Dostawca nie zapewnia serwisu gwarancyjnego pojazdu oświadczenia, że Wykonawca realizuje serwis gwarancyjny na warunkach określony w SIWZ we własnym zakresie lub kserokopii umowy zawartej z autoryzowanym punktem serwisowym na serwisowanie przedmiotu leasingu (pojazdu) obowiązującej co najmniej przez okres udzielonej gwarancji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach