Przetargi.pl
„Budowa trzynastu ulic o łącznej długości 2 518,33 m wraz z wykonaniem sieci uzbrojenia terenu w miejscowości Baranów (Osiedle Murator), powiat kępiński”

Gmina Baranów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
    REGON: 25085552900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa trzynastu ulic o łącznej długości 2 518,33 m wraz z wykonaniem sieci uzbrojenia terenu w miejscowości Baranów (Osiedle Murator), powiat kępiński”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Teren na którym realizowany będzie przedmiot zamówienia jest fragmentem większego obszaru zwanego potocznie „Osiedlem Murator” położonym w miejscowości Baranów zabudowanym stosunkowo zwartą zabudową jednorodzinną i wielorodzinną. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje budowę/przebudowę trzynastu zlokalizowanych na w/w osiedlu ulic stanowiących własność Gminy Baranów o łącznej długości 2 518,33 wraz z budową sieci uzbrojenia terenu oraz zjazdów do posesji. Dwie równolegle położone względem siebie ulice tj. ul. Geodetów i ul. Piękna stanowią trzon przewidzianego do przebudowy układu komunikacyjnego pomiędzy którymi usytuowanych jest jedenaście pozostałych ulic: tj. ul. Poziomkowa, Malinowa, Dębowa, Orzechowa, Świerkowa, Jodłowa, Sosnowa, Klonowa, Brzozowa, Cicha, Jagodowa. Ulica Geodetów jako jedyna z całego zakresu posiada nawierzchnię bitumiczną z widocznymi spękaniami siatkowymi oraz znacznymi ubytkami w nawierzchni. Pozostałe ulice posiadają nawierzchnie utwardzone kruszywem o zmiennych szerokościach. W ramach uzbrojenia terenu wykonana zostanie budowa następujących sieci: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem przejść poprzecznych pod ulicą Przy Torach oraz pod nasypem PKP. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wycinki oraz karczowanie drzew i krzewów rosnących na działkach drogowych (nr 1632, 1656, 1595) stanowiących fragment ulicy Pięknej. Drzewa do wycinki ujęto w Załączniku do SIWZ pn. Wykaz drzew do wycinki oraz pokazano na dwóch uproszczonych załącznikach mapowych tj. Rysunku nr 1 i Rysunku nr 2. Wymienione wyżej ulice objęte są nadzorem archeologicznym. Zamawiający posiada podpisaną umowę z archeologiem. UWAGA Zamawiający informuje, że podczas realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywana będzie również rozbudowa oświetlenia ulicznego. Rozbudowa realizowana będzie przez spółkę Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z o.o. w Kaliszu w terminie uzgodnionym z wybranym w przetargu Wykonawcą. 3. Na wykonanie przedmiotu zamówienia wydano niżej wyszczególnione ostateczne decyzje pozwolenia na budowę: 1) Decyzja nr 637/2019 z dnia 2 października 2019 roku wydana przez Starostę Kępińskiego obejmująca: „Budowę dróg gminnych na Osiedlu Murator (u. Geodetów, ul. Piękna) w Baranowie, na działkach położonych w miejscowości Baranów przy ul. Pięknej, Geodetów, Poziomkowej, Malinowej, Dębowej, Orzechowej, Świerkowej, Jodłowej, Sosnowa, Klonowej, Brzozowej, Cichej, Jagodowej, nr ewid. gruntów: 531, 532, 536/7, 1630, 379/1, 379/5, 1619, 1608, 378, 1631, 1597, 1641, 1595, 377, 1593/4, 256/1, 256/2, 256/3, 339, 1650, 256/13, 256/16, 536/17, 536/19, 536/4, 256/7, 231, 1585, 1584, 536/33, 536/45, 536/56, 538/1, 1581, 1656, 1632 i 537/3 ”. 2) Decyzja Nr 453/2020 z dnia 27 sierpnia 2020 roku Wydana przez Starostę Kępińskiego obejmująca: „Budowę kanalizacji deszczowej wraz z sięgaczami do granic działek dla Osiedla Murator w miejscowości Baranów, powiat Kępno w ramach zadania przebudowy dróg gminnych na działkach położonych w miejscowości Baranów, ul. Piękna, Geodetów, Poziomkowa, Malinowa, Dębowa, Orzechowa, Świerkowa, Jodłowa, Sosnowa, Klonowa, Brzozowa, Cicha, Jagodowa, nr ewid. gruntów: 256/1, 256/3, 256/7, 256/13, 377, 378, 379/5, 519/6, 520, 521, 524, 532, 533, 536/4, 536/7, 536/17, 536/19, 536/33, 536/45, 536/56, 537/3, 1539/4, 1579, 1581, 1582, 1584, 1585, 1595, 1597, 1608, 1624, 1619, 1630, 1631, 1632, 1641, 1650, 1656”. 3) Decyzja Nr 76/Z/20 z dnia 20 października 2020 roku wydana przez Wojewodę Wielkopolskiego obejmująca: „Budowę kanalizacji deszczowej w obrębie terenów zamkniętych PKP w miejscowości Baranów, powiat Kępno, linia kolejowa nr 272 Kluczbork – Poznań, km 38.570 – 38.800”, na kolejowym terenie zamkniętym, na nieruchomościach oznaczonych według ewidencji gruntów jako działki o nr 535, 404/1, obręb geodezyjny Baranów 4) Decyzja nr 62/2020 z dnia 18 lutego 2020 roku wydana przez Starostę Kępińskiego obejmująca: „Budowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na Osiedlu Murator w Baranowie na działkach położonych w miejscowości Baranów przy ul. Pięknej, Geodetów, Poziomkowej, Malinowej, Dębowej, Orzechowej, Świerkowej, Jodłowej, Sosnowa, Klonowej, Brzozowej, Cichej, Jagodowej, nr ewid. gruntów: 256/1, 256/7, 378, 536/4, 536/33, 536/45, 536/56, 537/3, 1539/4, 1579, 1581, 1582, 1584, 1585, 1595, 1597, 1608, 1624, 1619, 1630, 1631, 1632, 1641, 1656”. 4. Zakres prac związanych z wycinką drzew i krzewów obejmuje: 1) wycięcie i wykarczowanie 114 szt. (słownie: stu czternastu) drzew w tym: 94 szt. sosna pospolita, 19 szt. brzoza brodawkowata, 1 szt. dąb czerwony; 2) wywiezienie pni, karpiny i gałęzi poza teren budowy. Na wykonanie usunięcia 118 drzew (w tym sześciu dwupiennych) Zamawiający uzyskał decyzję nr OŚ-57/20 z dnia 18.06.2020 roku wydaną przez Starostę Kępińskiego. W ramach w/w decyzji zostały usunięte 4 (cztery) drzewa. Drewno uzyskane z wycinki drzew będzie własnością Wykonawcy, którego wartość winna pomniejszyć Cenę oferty Wykonawcy. 5. Zakres dotyczący przebudowy dróg przewiduje: 1) rozebranie istniejących konstrukcji dróg; 2) wykonanie jezdni o nawierzchniach bitumicznych ułożonych na podbudowach z kruszywa łamanego o uziarnieniu ciągłym; 3) jezdnie ograniczone zostaną obustronnie, betonowym krawężnikiem najazdowym o wymiarach 15 x 22 x 100 cm wyniesionym powyżej jezdni o 4 cm; Wzdłuż ul. Geodetów po stronie prawej zaprojektowano chodnik bitumiczny z dopuszczeniem ruchu rowerowego, o zmiennych szerokościach. Na przeważającej długości tj. ok. 695 m szerokość chodnika wynosić będzie 2,5 m, a następnie zmniejsza się do 2,0 m. Po przejściu na lewą stronę drogi chodnik wykonany będzie z betonowej kostki brukowej o szerokości od 1,7 do 2,0 m. 6. Podstawowe parametry techniczne dotyczące budowy: 1) Sieci wodociągowej: Długość sieci wodociągowej - 662,0 m; Długość sięgaczy do granic działek - 325,0 m; Średnica - Ø 90, Ø 110; Trasę wodociągu wyznaczono w pasie drogowym; Trasę sieci wodociągowej należy oznaczyć taśmą lokalizacyjną o szerokości 20 cm z zatopioną wkładką metalową. Łączenie taśmy winno zapewniać trwałą przewodność elektryczną. 2) Kanalizacji sanitarnej: Długość sieci kanalizacji sanitarnej - 661,9 m; Długość sięgaczy do granic działek - 275,8 m; Średnica - Ø 160, Ø 200, Ø 315; Zaprojektowana kanalizacja sanitarna grawitacyjna wraz z przykanalikami zlokalizowana będzie w granicach działek drogowych do granic posesji odbiorców prywatnych oraz publicznych. Nie przewiduje się stosowania rur klasy N. Studzienki włazowe przyjęto w wykonaniu z kręgów betonowych Ø1000 szczelne zwieńczone włazami żeliwno-betonowymi klasy D400 wraz z pierścieniem odciążającym. 3) Kanalizacji deszczowej: Długość sieci kanalizacji deszczowej – 3 507,7 m; Długość sięgaczy do granic działek - 510,7 m; Średnica – Ø 160, Ø 315, Ø 400, Ø 500; Materiał na sieci główne i przyłączne - PCV-U klasy S; Ponadto w związku z istniejącymi warunkami wysokościowymi istniejącej kanalizacji deszczowej przewiduje się wymianę istniejącego odcinka kanalizacji deszczowej D54-D46 (ozn. wg PZT) Ø 400 na nowy (wykonany z nowych materiałów) Ø 400 zlokalizowany na innych rzędnych. Przedmiot zamówienia przewiduje odbiór zrzucanej wody deszczowej z terenu działek prywatnych w ilości q=2,5dm3/s. Wody deszczowe i roztopowe odprowadzane będą do rzeki Niesób za pośrednictwem istniejącego kolektora zrzutowego Dn 800 odprowadzającego oczyszczone ścieki z oczyszczalni ścieków należącej do spółki Wodociągi Kępińskie sp. z o.o. Nie przewiduje się stosowania rur klasy N. Studzienki włazowe przyjęto w wykonaniu z kręgów betonowych Ø 1000, Ø 1200, Ø 1500 oraz Ø 2000 (w punkcie włączenia do istniejącego kolektora Dn800) szczelne zwieńczone włazami żeliwno-betonowymi klasy D400 na pierścieniu odciążającym. Studnie osadnikowe wpustów deszczowych ulicznych żeliwnych o powierzchni czynnej F=9,8 dm2 zaprojektowano jako Ø 425 typu przejazdowego z rurą teleskopową o głębokości komory osadczej o wysokości min. 70 cm oraz możliwością podłączenia wiaderka. Kanalizację deszczową podzielono na dwa niezależne układy: a) od strony północnej do wysokości ul. Klonowej woda deszczowa z terenów inwestycji odprowadzana będzie do istniejących kolektorów w ul. Jasnej. b) od strony południowej do wysokości ul. Sosnowej woda deszczowa z terenów inwestycji odprowadzana będzie do istniejącego kolektora zrzutowego z oczyszczalni ścieków w Kępnie. Celem wychwycenia substancji ropopochodnych z terenu dróg zaprojektowano dla określonego przepływu obliczeniowego wysokosprawny separator koalescencyjny lamelowy o przepustowości Qnom=30dm3/s, Qmax=300dm3/s, pojemności olejowej V1=750 dm3 oraz pojemności części osadowej V2=300dm3. Wykonane badania gruntu pokazują, że woda gruntowa będzie pojawiać się w wykopach od strony południowej inwestycji. Dla prawidłowego wykonania inwestycji w celu obniżenia poziomu zwierciadła wody gruntowej w obrębie wykopu na odcinku o długości ok. 738 mb należy zastosować odwodnienie depresyjne za pomocą zestawu igłofiltrów typu IGE-81 z wpłukiwaną rurą obsadową z obsypką żwirową. 7. Kolizje z ul. Przy Torach oraz z nasypem PKP Budowa kanalizacji deszczowej przebiegać będzie również w obrębie terenów zamkniętych PKP w miejscowości Baranów, linia Kolejowa nr 272 Kluczbork-Poznań, km. 38.570 – 38.800. Przejście sieci kanalizacji deszczowej pod ul. Przy Torach oraz pod nasypem PKP (działki nr 535, 401/1) przewidziano wykonać metodą przewiertu w rurze osłonowej stalowej Dn 600. 8. Podstawowe parametry techniczne budowy sieci kanalizacji deszczowej na terenach zamkniętych: Średnica - Ø 500 PCV-U; Materiał - PCV-U SDR8; Rura osłonowa - stal Ø 580 x 6,0; długość - 22,76 m; Zagłębienie max rury przewodowej: 2,03 m.p.p.t pod rowem kolejowych; 3,43 m.p.p.t pod torami; Przykrycie min. rury osłonowej: 1,48 m.p.p.t pod rowem kolejowych, 2,77 m.p.p.t pod torami; UWAGA Nie podlega wykonaniu i wycenie: 1) odcinek kanalizacji sanitarnej od studni S18 włącznie do S24 włącznie wraz z sięgaczami (ul. Orzechowa i Geodetów); 2) odcinek kanalizacji sanitarnej za studnią S6 (ul. Brzozowa/ul. Piękna) do studni S10 włącznie (ul. Geodetów) wraz z sięgaczami; 3) sieć wodociągowa wraz sięgaczami w ul. Cichej (odcinek W26-W27); 4) odcinek kanalizacji sanitarnej za studnią S7 (ul. Brzozowa) do studni S7.2 włącznie (ul. Cicha) wraz z sięgaczami; 5) odcinek kanalizacji deszczowej za studnią D7 (ul. Brzozowa/ul. Piękna) do studni D72 włącznie wraz z sięgaczami; 6) sięgacz PS6 w ul. Pięknej. 9. Ponadto zakres zamówienia obejmuje: 1) Zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej w trakcie budowy oraz wykonanie w skali 1:500 inwentaryzacji powykonawczej w ilości 3 egzemplarzy. Dodatkowo dla terenów zamkniętych sposób obsługi geodezyjnej oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej (w ilości 3 egz.) opisany został w sześciu punktach wydanej przez PKP S.A., Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu opinii nr 95/2020 z dnia 5 czerwca 2020 roku dotyczącej budowy sieci kanalizacji deszczowej na terenach zamkniętych w której dokonano m.in. następujących zapisów: Przed przystąpieniem do prac geodezyjnych, należy dokonać zgłoszenia prac geodezyjnych w PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami Wydział Geodezji i regulacji Stanów Prawnych w Poznaniu, al. Niepodległości 8. Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza potwierdzona przez Wydział Geodezji i Regulacji Stanów Prawnych jest niezbędnym dokumentem przy odbiorze końcowym robót. Zmiany geodezyjne będące wynikiem realizacji robót należy nanieść na mapach w Kolejowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej przy PKP S.A. OGN Poznań, al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań; 2) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi. Gwarancji i rękojmi; 3) W razie konieczności wykonanie zabezpieczenia i odwodnienia wykopów; 4) Zaprojektowanie i zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu; 5) Wdrożenie zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu w pełnym zakresie inwestycji, z wykonaniem koniecznego oznakowania pionowego i poziomego. 10. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować zaplecze budowy w okolicy terenu budowy. W ramach zaplecza budowy Wykonawca zapewni pomieszczenie biurowe dla potrzeb organizacji narad na budowie na ok. 8-10 osób. Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie ponoszenie kosztów zużycia energii elektrycznej oraz zużycia wody; 2) Wykonawca oznakuje teren budowy, ustawi tablicę informacyjną budowy zgodną z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r., ponadto w sposób uzgodniony z Inspektorem nadzoru wyraźnie oznakuje teren budowy, a w szczególności wjazdy i wyjazdy z terenu budowy przeznaczone dla pojazdów i maszyn pracujących przy realizacji robót; 3) Do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie i przedstawienie do zaakceptowania przez Inspektora nadzoru programu zapewnienia jakości (PZJ), w którym przedstawi on zamierzony sposób wykonania robót, możliwości techniczne, kadrowe i organizacyjne gwarantujące wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową i STWiORB na 7 dni przed rozpoczęciem robót a w przypadku zmian każdorazowo te zmiany aktualizować; 4) Obowiązki Wykonawcy dotyczące wykonywania robót na terenach zamkniętych w tym m.in.: a) Wykonawca powiadomi PKP S.A. OGN w Poznaniu Rejon Administrowania i Utrzymania Nieruchomości PKP S.A. Ostrów Wielkopolski ul. Dworcowa 1 o rozpoczęciu i zakończeniu prac na terenie zamkniętym celem spisania stosownego protokołu, b) Wykonawca na 30 dni przed rozpoczęciem robót zgłosi się do Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Wolności 30 celem ustalenia terminu rozpoczęcia i prowadzenia robót, opracowania na czas robót tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu pociągów, wyznaczenia odpłatnego nadzoru nad robotami z ramienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., c) Wykonawca prace ziemne w rejonie przebiegu i zbliżeń z infrastrukturą własności Spółki PKP TELKOL będzie prowadził (po uprzednim pisemnym powiadomieniu z wyprzedzeniem 14 dni) pod nadzorem pracowników Spółki PKP TELKOL lub po wystąpieniu o wytyczenie infrastruktury na odcinku prowadzonych w danym czasie prac; 5) Ponadto Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o rozpoczęciu robót właścicieli pozostałych urządzeń i sieci w tym m.in.: spółkę Wodociągi Kępińskie Sp. z o.o., właściciela sieci abonenckiej typu GPON Fiberhost Sp. z o.o.S.K.A z Poznania z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem; 6) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót związanych z budową uzbrojenia terenu zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi, w porozumieniu z ich gestorami lub pod nadzorem ich przedstawiciela. Wszelkie koszty z tym związane, w tym z nadzorem przedstawiciela gestora oraz koszt ewentualnych dodatkowych uzgodnień i odbiorów technicznych na etapie realizacji Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie oferty, w tym koszty związane z odbiorami wykonanego uzbrojenia przez gestorów sieci; 7) Wykonawca w trakcie wykonywania robót winien przestrzegać i spełniać warunki, zalecenia oraz wymogi zawarte w opiniach, uzgodnieniach i decyzjach organów i instytucji opiniujących i uzgadniających projekt budowlany; 8) W trakcie wykonywania robót stanowiących przedmiot umowy, Kierownik budowy ma obowiązek przebywania na terenie budowy. Obowiązek ten dotyczy również Kierownika robót branży sanitarnej w trakcie wykonywania robót związanych bezpośrednio lub pośrednio z ich specjalnością; 9) Kierownik budowy branży drogowej i Kierownik budowy branży sanitarnej oraz powołani przez Wykonawcę Kierownicy robót mają obowiązek uczestniczenia w naradach technicznych na budowie zwoływanych przez nadzór inwestorski. Częstotliwość narad zależeć będzie od intensywności przebiegu prac na budowie. Celem narad technicznych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania robót. Narady techniczne będą prowadzone i protokołowane przez Inspektora nadzoru. Protokoły będą przekazywane każdemu uczestnikowi w terminie 4 dni od dnia narady technicznej celem wniesienia ewentualnych uwag; 10) W ramach wykonywania czynności geodezyjnych na budowie, bezwzględnie należy dokonać sprawdzenia rzędnych wysokościowych oraz usytuowania terenu i porównania ich z projektowanymi rzędnymi na planie sytuacyjnym, profilu i przekrojach. Sprawdzenie należy wykonać bezwzględnie przed przystąpieniem do robót drogowych; 11) Do obowiązku Wykonawcy należy również wykonanie prac, których dokumentacja projektowa nie obejmuje a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają; 12) Podczas realizacji robót Wykonawca zapewni pełne bezpieczeństwo i właściwą organizację robót budowlanych z wykorzystaniem urządzeń ochronnych i zabezpieczających w zakresie BHP; Zadba, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz niespełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. 13) Wykonawca w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy opracuje i przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia Harmonogram rzeczowo - finansowy, zgodnie z którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. Harmonogram rzeczowo – finansowy winien określać w porządku chronologicznym ramy czasowe wykonania robót poszczególnych branż oraz rodzaje robót odpowiadające pozycjom scalonym wskazanym w kosztorysach na podstawie których wykonawca dokonał obliczenia Ceny oferty wraz z szacunkiem przerobu i płatności, przy uwzględnieniu wykorzystania do ich realizacji określonych zasobów ludzkich i określonych zasobów materiałowych; 14) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed rozpoczęciem robót 4 odrębne Plany bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dotyczące: budowy dróg gminnych, budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, budowy sieci kanalizacji deszczowej, budowy kanalizacji deszczowej w obrębie terenów zamkniętych PKP; 15) Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek zlokalizowanych w obrębie oddziaływania realizowanego zadania inwestycyjnego; 16) Dla potrzeb przejść podczas prowadzenia wykopów Wykonawca zobowiązany jest wykonać kładki zabezpieczone barierkami; 17) Uszkodzone przez Wykonawcę (podwykonawcę) w czasie realizacji robót urządzenia, ogrodzenia itp. – przywrócić do stanu pierwotnego; 18) W przypadku konieczności przełożenia istniejącego uzbrojenia terenu planowany zakres przekładki każdorazowo należy uzgadniać z dysponentem uzbrojenia (przed przystąpieniem do robót i po wykonaniu – do odbioru); 19) Wykonawca zobowiązany będzie do powiadomienia Zamawiającego o wszelkich znaleziskach archeologicznych; 20) Zgłaszania Inspektorowi nadzoru danej branży o wykonaniu robót zanikających lub ulegających zakryciu z wyprzedzeniem 48 godzin – jeżeli Wykonawca nie wykona tego obowiązku zobowiązany będzie na własny koszt do odkrycia robót lub wykonania otworów niezbędnych do zbadania robót, a następnie do przywrócenia ich do stanu poprzedniego; 21) Podczas wykonywania zamówienia stosować materiały zgodne z systemowymi rozwiązaniami; 22) Wszystkie zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby budowlane i urządzenia podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności z Prawem budowlanym i ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. Minimalne wymagania w stosunku do materiałów, wyrobów i urządzeń są określone w dokumentacji projektowej i STWIORB; 23) Co najmniej na 2 tygodnie przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót, Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania tych materiałów i odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych, atesty oraz próbki do zatwierdzenia przez Inspektora nadzoru. Zatwierdzeniu przez Inspektora nadzoru podlegają również w czasie wyżej określonym receptury i technologie proponowane przez Wykonawcę robót; 24) Wykonawca zobowiązany będzie do ponownego wykonania robót w przypadku wykorzystania do realizacji robót budowlanych nie zatwierdzonych przez Inspektora nadzoru materiałów lub nie odpowiadającym wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 215) lub wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej; 25) W terminie do 5 dni od zakończenia całości robót, tj. daty wpisów w 4 dziennikach budowy dotyczących: budowy dróg gminnych, budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, budowy sieci kanalizacji deszczowej, budowy kanalizacji deszczowej w obrębie terenów zamkniętych PKP, dokonanych przez Inspektora nadzoru wymaganej branży, które potwierdzą zakończenie robót, Wykonawca ma obowiązek przekazać Inspektorowi nadzoru dokumentacje powykonawcze zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, odzwierciedlając i dokumentując stan faktyczny wykonania robót. Inspektor nadzoru danej branży po stwierdzeniu poprawności i kompletności przedłożonej dokumentacji powykonawczej przedkłada ją Zamawiającemu nie później niż w dniu odbioru końcowego; 26) Dokumentacje powykonawcze należy wykonać w dwóch egzemplarzach; 27) Uporządkowanie po zakończeniu robót terenu, na którym prowadzono roboty oraz dróg dojazdowych. W razie zniszczenia naprawić i przywrócić do stanu pierwotnego; 28) Wykonawca odpowiada za wywóz i utylizację odpadów powstałych podczas prowadzenia robót budowlanych oraz podczas porządkowania terenu na którym były prowadzone roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty o prawidłowym zagospodarowaniu odpadów poprzez odzysk lub unieszkodliwianie (np. w postaci kart przekazania odpadów); 29) Do obowiązków Wykonawcy należy ponoszenie wszelkiej odpowiedzialności za szkody wyrządzone własnym działaniem lub zaniedbaniem, podczas wykonywania przedmiotu umowy osobom trzecim na terenie budowy i na terenie przyległym w stopniu całkowicie zwalniającym od odpowiedzialności Zamawiającego, w tym ponoszenie wszelkich skutków finansowych z tytułu roszczeń wniesionych przez właścicieli lub użytkowników sąsiadujących działek; 30) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności karnej, cywilnej i administracyjnej z tytułu wypadków i szkód powstałych w związku z wykonywaniem czynności wynikających z realizacji umowy a także wskutek nienależytego wykonania postanowień umowy; 31) Ponoszenie opłat z tytułu ewentualnych kar, związanych z zanieczyszczeniem środowiska oraz niewłaściwym postępowaniem z odpadami, naliczonych w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy i wynikających z działalności Wykonawcy; 32) Przedkładanie Zamawiającemu do dnia 7 każdego miesiąca pisemnych raportów zawierających informacje o stanie zaawansowania robót na budowie; 33) Obowiązki Wykonawcy dotyczące kontroli jakości robót: a) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania na bieżąco badań i pomiarów w celu sprawdzania czy jakość wykonanych robót jest zgodna z wymogami określonymi w dokumentacji projektowej i STWiORB, b) do obowiązków Wykonawcy należy zgłoszenie laboratoriów przewidzianych do prowadzenia kontroli jakości we wskazanych w dokumentacji projektowej obszarach robót oraz uzyskanie akceptacji Inspektora nadzoru, c) koszty związane z organizowaniem i prowadzeniem wszelkich badań i pomiarów ponosi Wykonawca. d) wyniki badań będą dokumentowane i archiwizowane przez Wykonawcę. Wyniki badań Wykonawca jest zobowiązany przekazywać Inspektorowi nadzoru w formie wzajemnie uzgodnionej, e) dopuszcza się powtórzenie badań lub pomiarów, co do których istnieją uzasadnione wątpliwości ze strony Inspektora nadzoru, Zamawiającego lub Wykonawcy. Koszty powtórzonych badań pokryje Wykonawca w przypadku gdy wynik badania nie potwierdzi spełniania określonych wymagań lub parametrów, f) powtórzone badania lub pomiary wykona bezstronne laboratorium posiadające akredytację w zakresie wykonywanych czynności (pobieranie, przygotowanie i badanie próbek), które nie wykonywało pierwotnych badań lub pomiarów, przy udziale lub po poinformowaniu przedstawicieli zainteresowanych badaniem stron procesu budowlanego, g) w przypadku wykonania części (elementu) robót niezgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji projektowej lub STWIORB, Wykonawca robót przedstawi Plan naprawczy zaopiniowany przez Projektanta i Inspektora nadzoru do akceptacji przez Zamawiającego. Koszty powyższego obciążają Wykonawcę robót. 11. Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określają: 1) SIWZ wraz z załącznikami oraz pytaniami i odpowiedziami udzielonymi na etapie postępowania przetargowego (o ile występują); 2) Projekty budowlane i wykonawcze (odrębne do budowy dróg gminnych, budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, budowy sieci kanalizacji deszczowej, budowy kanalizacji deszczowej w obrębie terenów zamkniętych PKP); 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWIOR); 4) Decyzje i inne dokumenty formalno-prawne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wnoszenie wadium. 1. Zamawiający określa kwotę wadium w kwocie 130 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004 z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.17.2020 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Dowód wniesienia wadium można dołączyć do oferty lub dołączyć np. w osobnej kopercie (z dopiskiem „wadium”) do wierzchniej strony koperty zawierającej ofertę. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy a przypadku oferty wspólnej Wykonawcy w imieniu wszystkich wyszczególnionych Wykonawców), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji(poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (Załącznik nr 6) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach