Przetargi.pl
Budowa instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynku użyteczności publicznej przy ul. Stawnej w Komornikach

Gmina Komorniki ogłasza przetarg

  • Adres: 62-052 Komorniki, Stawna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 107 751, , fax. 618 107 985
  • Data zamieszczenia: 2020-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Komorniki
    Stawna 1
    62-052 Komorniki, woj. wielkopolskie
    tel. 618 107 751, , fax. 618 107 985
    REGON: 63125870900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.komorniki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynku użyteczności publicznej przy ul. Stawnej w Komornikach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja instalacji: wentylacji, klimatyzacji i odgromowej w przebudowywanym budynku Ośrodka Zdrowia w Komornikach przy ul. Stawnej 7-11 wraz ze zmianą sposobu użytkowania II piętra budynku na potrzeby przychodni medycznej oraz wykonanie instalacji klimatyzacji korytarzy parteru i I piętra. 2. Zakres rzeczowy objęty zamówieniem: 1) Instalacja wentylacji: a. wykonanie wentylacji mechanicznej na II piętrze budynku wraz z dostawą i montażem centrali na dachu b. wywiew z WC wykonać poprzez wentylatory kanałowe zlokalizowane w suficie podwieszanym, c. zabezpieczenie przejść instalacyjnych przez ściany wydzielone pożarowo za pomocą klap odcinających wyposażonych w siłowniki 2) Instalacja klimatyzacji budynku: A II piętro a. wykonanie układu klimatyzacji w oparciu o systemy ze zmiennym przepływem czynnika chłodniczego ( typu VRF) z możliwością pracy w trybie chłodzenia lub grzania b. w pomieszczeniach jednostki kasetonowe 16 szt., jednostki zewnętrzne na dachu 2 szt. c. serwerownia jednostka naścienna typu split 1 szt., z zewnętrznym agregatem 1 szt. B I piętro i parter a. klimatyzowanie pomieszczeń komunikacji w korytarzach poprzez układ typu split – 4 szt. z zewnętrznymi agregatami 3 szt. 3) Instalacja elektryczna a. wykonanie instalacji zasilania klimatyzacji i wentylacji b. wykonanie rozdzielnicy R2P oraz rozbudowy RG c. wykonanie instalacji piorunochronnej i połączeń wyrównawczych d. wykonanie ochrony od porażeń e. sporządzenie protokołu sprawdzenia, pomiarów i badań 4) Prace budowlane: - odtworzenie stropu oraz dachu w miejscu wykonania przejścia instalacji wentylacji na dach, - wykonanie podkonstrukcji pod centralę wentylacyjną i agregat klimatyzacji. W trakcie realizacji prac należy przestrzegać wytycznych zawartych w Ekspertyzie technicznej w zakresie budowlanym i ochrony przeciwpożarowej. 5) Opracowanie dokumentacji powykonawczej w 2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD. 6) Przeprowadzenie szkolenia z obsługi urządzeń. 3. Z uwagi na czynny obiekt Ośrodka Zdrowia należy zachować szczególna ostrożność. Prace mogą być wykonywane od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 21.00. Ponadto Zamawiający informuje, że roboty budowlane dotyczące zmiany sposobu użytkowania na potrzeby przychodni medycznej realizował będzie przyszły najemca. Z tego powodu wymagana będzie współpraca pomiędzy Wykonawcami. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług serwisu i konserwacji zamontowanych urządzeń w okresie obowiązywania gwarancji, zgodnie ze złożoną ofertą. 5. W przypadku użytych w dokumentacji przetargowej nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność. Natomiast użyte w dokumentacji znaki towarowe należy traktować jako wzorzec jakościowy, jak również należy przyjąć, że w każdym przypadku towarzyszą im wyrazy „lub równoważne”. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych należy spełnić następujące parametry kompatybilności: osiągnięcie co najmniej takich samych parametrów techniczno-jakościowych jak opisane w dokumentacji. 6. Ilekroć SIWZ opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (należy przyjąć, że każdemu odniesieniu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązuje się przez cały okres, na jaki zostanie zawarta umowa posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski, obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia. 8. Aspekt środowiskowy: Zgodnie z §7 ust. 16 wzoru umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego gospodarowania odpadami wytwarzanymi w czasie wykonywania prac montażowych, minimalizowania ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Jeżeli w trakcie prowadzonych robót powstaną odpady niebezpieczne, to Wykonawca oddzieli je od odpadów obojętnych i przekaże je na własny koszt do firm specjalistycznych zajmujących się ich unieszkodliwieniem. Wszelkie konsekwencje niedopełnienia powyższego obowiązku będą obciążały Wykonawcę. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające zgodne z przepisami wykonanie obowiązków w zakresie gospodarki odpadami. Na potwierdzenie spełnienia powyższego wymogu Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o właściwym gospodarowaniu odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowaniu ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. 9. Wykonawca udziela gwarancji: - na urządzenia – min. 12 m-cy od daty montażu (zgodnie z ofertą) - na roboty instalacyjne – 36 m-cy. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące roboty budowlane określone w dokumentacji projektowej m.in. w zakresie budowy instalacji wentylacji, klimatyzacji, odgromowej i elektrycznej zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, za wyjątkiem osób, których obowiązki nie polegają na wykonywaniu prac w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm.). Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz ofertowy wg załączonego druku – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – dokument, z którego wynika zakres udzielonego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza. Uwaga: w wypadku składania oferty w formie elektronicznej pełnomocnictwo musi zostać złożone w formie elektronicznej podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Natomiast w przypadku, gdy wykonawca będzie dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie pisemnej, składa je w formie elektronicznego poświadczenia zgodności odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem, które notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 97 § 2 Prawa o notariacie). Wówczas do oferty w formie elektronicznej należy załączyć odpis pełnomocnictwa sporządzony przez notariusza w formie elektronicznej. 3) Zobowiązania podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 2 do SIWZ (dokument ten winien być składany w oryginale wraz z ofertą, o ile dotyczy). 4) Oświadczenie, o którym mowa w art. 25a Ustawy - (załącznik nr 3 do SIWZ) 5) Oryginał wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości; w przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, zaleca się załączenie do oferty dowodu wniesienia wadium w tej formie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach