Przetargi.pl
Budowa dwóch Lokalnych Centrów Kultury w Gminie Prusice – Krościnie Małej i Borowie (wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną) III przetarg nieograniczony

Gmina Prusice ogłasza przetarg

  • Adres: 55-110 Prusice, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 126 224 , fax. 713 126 229
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prusice
    Rynek 1
    55-110 Prusice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 126 224, fax. 713 126 229
    REGON: 93193510600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa dwóch Lokalnych Centrów Kultury w Gminie Prusice – Krościnie Małej i Borowie (wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną) III przetarg nieograniczony
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. ,,Budowa dwóch Lokalnych Centrów Kultury w Gminie Prusice – Krościnie Małej i Borowie (wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną)” realizowanego przez Gminę Prusice w ramach operacji pn. „Budowa dwóch Lokalnych Centrów Kultury w Gminie Prusice- Krościnie Małej i Borowie” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi dla operacji typu „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kultury” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową oraz SIWZ. 3. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynków świetlic wiejskich (Lokalnych Centrów Kultury) w miejscowości Krościna Mała (na działce inwestorskiej nr 94/18 Gmina Prusice) i miejscowości Borów (na działce inwestorskiej nr 286/2 Gmina Prusice), wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu w postaci: utwardzeń, miejsca składowania odpadów stałych, miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz zieleni niskiej i wysokiej. Projektowana inwestycja jest przeznaczona do celów publicznych zostanie zrealizowana jednoetapowo, kolejność realizacji robót wg harmonogramu sporządzonego przez kierownika budowy i inspektora nadzoru. 4. W zakres zamówienia wchodzi między innymi wykonanie następujących kategorii robót wg pozycji kosztorysowych: 4.1 Dla Zadania/ Części I- Budowa Lokalnego Centrum Kultury w miejscowości Krościna Mała, gmina Prusice 1) Budowa - stan surowy otwarty 2) Okładziny posadzek 3) Tynki wewnętrzne i okładziny ceramiczne ścian 4) Sufity podwieszane systemowe 5) Zabudowa z G/K 6) Stolarka otworowa zewnętrzna i wewnętrzna 7) Roboty malarskie 8) Wykonanie elewacji 9) Opaska, taras - nawierzchnia z kostki 10) Drogi i parkingi – nawierzchnia z kruszywa łamanego z klińcem 11) Zieleń 12) Wyposażenie zewnętrzne 13) Wyposażenie 14) Zasilane budynku 15) Zasilanie pompy ciepła 16) ZK-PWP i Przeciwpożarowy wyłącznik prądu 17) Instalacja zasilania 18) Instalacja zasilania urządzeń branży sanitarnej 19) Instalacja oświetlenia 20) Instalacja wyrównawcza 21) Instalacja uziemienia 22) Instalacja odgromowa 23) Pomiary elektryczne 24) Instalacja wentylacji mechanicznej 25) Instalacja klimatyzacji 26) Instalacja ogrzewania 27) Przyłącze kanalizacji sanitarnej 28) Przyłącze wodociągowe 29) Sieć wodociągowa 30) Zewnętrzna instalacja kanalizacji deszczowej 31) Zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej 32) Instalacja kanalizacji sanitarnej 33) Instalacja wodociągowa 34) Wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 8 kW 4.2 Dla Zadania/ Części II – Budowa Lokalnego Centrum Kultury w miejscowości Borów, gmina Prusice 1) Budowa - stan surowy otwarty 2) Okładziny posadzek 3) Tynki wewnętrzne i okładziny ceramiczne ścian 4) Sufity podwieszane systemowe 5) Zabudowa z G/K 6) Stolarka otworowa zewnętrzna i wewnętrzna 7) Roboty malarskie 8) Wykonanie elewacji 9) Opaska - nawierzchnia z kostki 10) Drogi i parkingi – nawierzchnia z kruszywa łamanego z klińcem 11) Zieleń 12) Wyposażenie zewnętrzne 13) Wyposażenie 14) Instalacja wentylacji mechanicznej 15) Instalacja klimatyzacji 16) Instalacja ogrzewania 17) Zasilane budynku 18) Zasilanie pompy ciepła 19) ZK-PWP i Przeciwpożarowy wyłącznik prądu 20) Instalacja zasilania 230/400V 21) Instalacja zasilania urządzeń branży sanitarnej 22) Instalacja oświetlenia 23) Instalacja wyrównawcza 24) Instalacja uziemienia 25) Instalacja odgromowa 26) Pomiary elektryczne 27) Przyłącze wodociągowe 28) Zewnętrzna instalacja kanalizacji deszczowej 29) Zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej 30) Instalacja kanalizacji sanitarnej 31) Instalacja wodociągowa 32) Wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 8 kW 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa w tym projekt budowlany oraz projekty wykonawcze, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku rozbieżności pomiędzy elementami dokumentacji projektowej lub innymi dokumentami postępowania pierwszeństwo w stosowaniu mają: projekt umowy a następnie projekt budowalny, projekty wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót). Przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, a ryzyko nieujęcia w nich jakiejkolwiek pozycji obciąża Wykonawcę. 6. Zamawiający informuje, iż cały zakres robót musi zostać zrealizowany na podstawie dokumentacji zamiennej. Na przedmiot zamówienia składa się również wykonanie instalacji fotowoltaicznych na każdym z obiektów wg poniższej specyfikacji: a) Typ ogniw moduły monokrystaliczne o mocy nie mniejszej niż 325 W b) Dopuszcza się użycie optymalizatorów mocy. c) Minimalna sprawność modułu 20 % d) Współczynnik temperaturowy dla Pmax nie gorszy niż -0.40%/℃ e) Panele powinny pracować w zakresie temperatur od -40 do +85 stopni Celsjusza. f) Moduły fotowoltaiczne należy zamontować na konstrukcji dedykowanej do tego typu rozwiązań dla danego rodzaju i nośności dachu. Dopuszcza się konstrukcje aluminiowe, ze stali nierdzewnej lub ze stali ocynkowanej. Moduły zamocować zgodnie z instrukcją montażu modułów oraz zgodnie z instrukcją montażu dedykowanego systemu montażowego. g) System montażowy powinien posiadać odpowiednie certyfikaty, dopuszczenia oraz dokumenty potwierdzające ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami technicznymi. h) Inwerter: • powinien umożliwiać gromadzenie i prezentację danych o ilości energii elektrycznej wytworzonej w instalacji (przez Internet z wykorzystaniem strony www i/lub dedykowanej aplikacji mobilnej) • ma zawierać moduł komunikacyjny do przesyłania danych (Wi-Fi lub Ethernet), • ma umożliwiać kontrolowanie procesu przekazywania energii, • ma umożliwiać archiwizację danych pomiarowych na centralnym serwerze • odczyt menu w języku polskim i) Instalacja musi mieć zainstalowany inteligentny licznik (smart meter) umożliwiający pomiar produkowanej energii z wykresami czasowymi, energii zużywanej na własne potrzeby oraz oddawanej do sieci. j) Kable fotowoltaiczne – powinny cechować się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne, odpornością na podwyższoną temperaturę pracy oraz być odporne na promieniowanie UV. Całość okablowania powinna być prowadzona w korytkach kablowych lub rurach elektroinstalacyjnych /czy peszlach kablowych odpornych na działanie promieniowania UV. Kable powinny zapewniać pracę w temperaturach: -40°C - + 90°C. k) Urządzenia wchodzące w skład instalacji muszą być fabrycznie nowe. l) Wszystkie moduły fotowoltaiczne dostarczone Zamawiającemu powinny być wyprodukowane nie później niż na 12 miesięcy przed datą ich montażu. m) Zastosowane urządzenia muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, normami technicznymi, dyrektywami oraz kryteriami przyłączenia i wymaganiami technicznymi dla mikroinstalacji opracowanymi przez odpowiedniego Operatora Sieci Dystrybucyjnej, do którego sieci instalacja fotowoltaiczna zostaną przyłączone. n) Urządzenia wchodzące w skład instalacji muszą posiadać gwarancję producentów: • na wady ukryte modułów fotowoltaicznych min. 10 lat; • na uzysk mocy z modułów fotowoltaicznych w ciągu 1 roku minimum 97%; • na uzysk mocy z modułów fotowoltaicznych w ciągu 25 lat minimum 80 % • na spadek mocy modułu fotowoltaicznego pomiędzy 2 a 25 rokiem nie więcej niż 1 % rocznie; • gwarancja na pozostałe urządzenia na co najmniej 10 lat od daty odbioru końcowego instalacji o) Mikroinstalacja musi posiadać gwarancję wykonawcy instalacji na co najmniej 5 lata. p) Mikroinstalacja musi posiadać instrukcję obsługi i użytkowania w języku polskim. 7. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w projekcie umowy. 8. Wszędzie gdziekolwiek przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie, należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. W przypadku wystąpienia w specyfikacji technicznej zastrzeżonych nazw własnych oraz znaków towarowych producentów lub produktów, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy pzp, dopuszcza się oferowanie produktów równoważnych do wymaganych przy pełnym zagwarantowaniu przez Wykonawcę spełnienia parametrów nie niższych niż opisanych w dokumentacji projektowej. Użyte w dokumentacji projektowej i specyfikacji nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, należy traktować w myśl art. 29 ust. 3 ustawy pzp, jako informację na temat oczekiwanego standardu poziomu jakości, a nie ściśle jako wyrób konieczny do użycia. 9. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia jest: 1) zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy zwanymi łącznie dalej prawem budowlanym w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Przy czym Zamawiający wymaga, aby: a) osoba pełniącą funkcje kierownika budowy była obecna na budowie minimum 3 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, b) osoby pełniące funkcje kierowników robót poszczególnych branż były obecne na budowie w trakcie realizacji robót obejmujących branżę sanitarną minimum 2 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, c) obowiązkiem kierownika budowy oraz kierowników robót będzie uczestniczenie w radach budowy, które odbywać będą na wniosek którejś ze stron w miarę bieżących potrzeb; 10. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.) osób wykonujących następujący zakres czynności: 1) roboty murarskie i tynkarskie 2) roboty wykończeniowe i malarskie, 3) roboty dekarskie i dachowe 4) roboty ciesielskie, 5) roboty elektryczne, 6) roboty hydrauliczne, 7) roboty ziemne, 8) roboty brukarskie 9) roboty przy nawierzchniach, 10) roboty zbrojarskie i betonowe, 11. Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w pkt 10, tj. pisemnego oświadczenia Wykonawcy lub pisemnych oświadczeń pracowników wraz z podaniem imion i nazwisk osób zatrudnionych przez Wykonawcę potwierdzających, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku zmian w tym zakresie Wykonawca powiadomi Zamawiającego w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia zmiany. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 13. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt 11 i 12 w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 zł, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 14. W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt 11 i 12 Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. 15. Postanowienia, o których mowa w ust. 2-5, stosowane będą również odpowiednio w odniesieniu do podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Prusicach nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty w zakresie: a) części nr 1- 1 000,00 zł, b) części nr 2- 1 100,00 zł, 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. np. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy. 7) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. beneficjentem gwarancji jest: Gmina Prusice, ul. Rynek 1 55-110 Prusice, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy",  zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art, 25 ust, 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.", 8) Postanowienia pkt 7 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach