Przetargi.pl
Budowa budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z instalacjami

Gmina Stąporków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-220 Stąporków, Piłsudskiego
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 741 122 , fax. 413 741 860
  • Data zamieszczenia: 2020-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stąporków
    Piłsudskiego -
    26-220 Stąporków, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 741 122, fax. 413 741 860
    REGON: 53020600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staporkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z instalacjami
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest "Budowa budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z instalacjami". 2. Zakres zamówienia mieści się w miejscowości Czarna, gminie Stąporków, powiecie koneckim, na działce o nr ewid. geod. 568 w zakresie rozbiórki istniejącego budynku remizy oraz na działkach o nr 565/2 i 568 w zakresie budowy budynku remizy wraz z instalacjami. 3. Zlokalizowany na działce o nr ewid. 568 istniejący budynek remizy, którego w ramach niniejszego zamówienia należy dokonać rozbiórki jest budynkiem jednokondygnacyjnym (h=7,31), bez podpiwniczenia o konstrukcji murowanej, o wymiarach w rzucie poziomym 13,07 x 16,91. Dach dwuspadowy i jednospadowy o pokryciu z płyt cementowo - azbestowych. ściany murowane z cegły, bloczków gazobetonowych oraz pustaków żużlowo - betonowych na zaprawie cementowo - wapiennej. Stolarka drzwiowa i okienna - okna PCV, drzwi drewniane, wrota stalowe. Teren uzbrojony jest w przyłącze elektryczne, sanitarne i wodociągowe. 4. Realizacja zadania obejmuje m. in. wskazane poniżej czynności: a) roboty przygotowawcze, b) roboty rozbiórkowe - stary budynek remizy, c) budowa nowego budynku remizy w tym:  roboty ziemne,  fundamenty,  podłoża posadzek,  roboty konstrukcyjne (murowane - ściany, drewniane - strop, dach),  roboty wykończeniowe - pokrycie dachu,  ścianki działowe i tynki wewnętrzne,  sufity podwieszane,  podłogi i posadzki,  montaż stolarki drzwiowej i okiennej,  malowanie,  wykonanie elewacji,  roboty instalacyjne wewnętrzne (instalacje elektryczna, instalacja wod - kan w tym montaż zasobnika c.w.u., instalacja c.o., w tym dostawa i montaż kotła c.o.), d) zagospodarowanie terenu:  wykonanie drogi wewnętrznej dojazdowej o nawierzchni z kostki betonowej grubości 8,0 cm,  wykonanie opaski wokół budynku z kostki brukowej betonowej gr. 6,0 cm,  wykonanie przyłącza eNN,  budowa odcinka kanalizacji snaitarnej (od nowego budynku do zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe),  wykonanie przyłącza wodociągowego oraz przebudowa odcinka sieci wodociągowej, e) pełna obsługa geodezyjna zadania w tym inwentaryzacja powykonawcza. 5. Projektowany budynek remizy OSP będzie budynkiem jednokondygnacyjnym o funkcji garażowej do dwóch stanowisk, dach jednospadowy. Szerokość budynku - 10,02 m, długość 12,79 m. Wysokość budynku do kalenicy - 7,38 m, powierzchnia zabudowy - 128,16 m2, powierzchnia użytkowa 99,94 m2. 6. Do obowiązków wykonawcy należy: a) wykonanie przedmiotu umowy przy udziale osób posiadających odpowiednie kwalifikacje oraz za pomocą sprzętu posiadającego ważne badania techniczne wykonane przez odpowiednie władze dopuszczające go do użytku; b) przed rozpoczęciem robót rozbiórkowych opróżnienie obiektu z ewentualnych osób i mienia, c) sporządzenie lub zapewnienie sporządzenia, przed rozpoczęciem budowy, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w zakresie określonym w art. 21a ustawy Prawo Budowlane oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzaju robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi, d) wydzielenie i odpowiednie zabezpieczenie terenu prowadzonych robót, e) bieżąca obsługa geodezyjna i geotechniczna realizowanego zadania, Zamawiający może żądać aktualnej inwentaryzacji geodezyjnej na każdym etapie realizacji robót, f) przygotowanie kompletnego zawiadomienia o terminie rozpoczęcia robót budowlanych do odpowiedniego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, g) uzyskanie wszelkich opinii i zgód niezbędnych do należytego wykonania robót i użytkowania obiektu przez Zamawiającego oraz niezbędnych pozwoleń związanych z obsługą budowy i terenów sąsiadujących, h) sporządzenie dokumentacji fotograficznej z placu budowy w dniu podpisania protokołu przekazania placu budowy, a także po zakończeniu robót (dokumentację fotograficzną Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do dokumentacji powykonawczej), i) powiadomienie Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru o terminie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i udział w odbiorze; j) umożliwienie przedstawicielom Zamawiającego wglądu w roboty, a w szczególności wstępu na plac budowy; k) zgłaszanie w formie pisemnej Zamawiającemu, a także Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego konieczności wykonania robót zamiennych koniecznych do prawidłowego funkcjonowania zadania inwestycyjnego minimum 7 dni przed planowanym terminem ich wykonania. Każde zgłoszenie wykonania robót zamiennych musi zawierać dokładny opis tych robót oraz uzasadnienie ich wykonania. Wykonawca może przystąpić do wykonania robót zamiennych jedynie po uzgodnieniu ich z Zamawiającym i wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Zgoda na przeprowadzenie robót zamiennych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. Roboty zamienne Wykonawca będzie wykonywał w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie i z tytułu ich wykonania nie przysługuje Wykonawcy dodatkowe wynagrodzenie; l) jeżeli w toku realizacji zadania wystąpią jakiekolwiek zalecenia pokontrolne organów państwowych, Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do wykonania zaleceń pokontrolnych; m) uzgodnienie dokumentacji powykonawczej z projektantem w razie wprowadzenia nieistotnych zmian od zatwierdzonego projektu budowlanego; n) przygotowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej uzgodnionej z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego; o) przygotowanie kompletnego wniosku (dokumentacja powykonawcza, dokumentacja geodezyjna, certyfikaty i atesty na użyte materiały oraz zamontowane urządzenia, protokoły odbioru wykonanych instalacji, protokoły odbioru robót budowlanych częściowych i końcowych) o zakończeniu, p) przekazanie gwarancji producenta na zamontowane urządzenia w dniu odbioru, q) zabezpieczenie środowiska przed negatywnym wpływem prac budowlanych, zapobieganie skażeniu terenu w wyniku potencjalnych wycieków i awarii wykorzystywanego sprzętu i środków transportu, r) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do usuwania z placu budowy odpadów (np. ziemi nie nadającej się do ponownego wbudowania, gruzu) a także do utylizacji azbestu (pokrycie dachu starego budynku remizy, s) zapewnienie dozoru terenu budowy jak również ochronę znajdującego się na nim mienia, t) usunięcie materiałów zbędnych z placu budowy na składowisko odpadów, uporządkowanie terenu budowy, przywrócenie stanu pierwotnego drogi dojazdowej na plac budowy. Z wywózki odpadów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu stosowny dokument potwierdzający przekazanie odpadów do utylizacji podmiotowi uprawnionemu, u) powołanie kierownika budowy oraz zobligowanie go w szczególności do:  stałego nadzoru nad realizacją prac wykonywanych na terenie budowy w trakcie trwania robót budowlanych, nie rzadziej niż 4 razy w tygodniu po minimum 5 godzin,  prowadzenia dziennika budowy lub rozbiórki;  umieszczenia na budowie, w widocznym miejscu tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia;  odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, v) zawiadomienie o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych właściwego inspektora pracy przed rozpoczęciem budowy lub rozbiórki, jeżeli roboty budowlane będą trwały dłużej niż 30 dni roboczych przy jednoczesnym zatrudnieniu co najmniej 20 osób, albo jeżeli planowany zakres robót przekroczy 500 osobodni, w) przegotowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli będzie wymagane uzyskanie decyzji, 7. Poza zakresem prac określonym dokumentacją projektową i STWiORB Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie oferty następujące czynności: a) zorganizowanie zaplecza budowy wraz z instalacją elektryczną i sanitarną, a także dokonanie rozliczenia z dostawcami mediów kosztów powyższych usług we własnym zakresie; b) przygotowanie zaplecza budowy, tj. odpowiednich pomieszczeń magazynowych na składowanie materiałów i narzędzi, pomieszczeń socjalnych dla swoich pracowników, ogrodzenie placu budowy wraz z oznakowaniem (tablica informacyjna), c) w przypadku, gdy powstanie taka konieczność, uzyskanie zgody na dojazd ciężkim sprzętem od zarządcy drogi; d) zapewnienie nadzoru technicznego właścicieli lub dysponentów istniejącego uzbrojenia podziemnego w trakcie prac prowadzonych w jego pobliżu; e) w czasie realizacji zadania, utrzymywanie placu budowy i terenów sąsiadujących w należytym porządku, bez składowania zbędnych materiałów, odpadów i śmieci; f) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu, g) przywrócenie placu budowy, terenów sąsiadujących lub innych terenów, w szczególności dróg publicznych zgodnie z warunkami narzuconymi przez zarządcę drogi i/lub właściciela/władającego terenem, a w przypadku braku takich warunków, do stanu nie gorszego niż istniejący w dniu ich przejęcia oraz naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych na tych terenach, spowodowanych realizacją robót. W przypadku niezastosowania się do powyższego Zamawiający ma prawo obciążyć Wykonawcę kosztami za przywrócenie powyższych terenów do należytego stanu oraz kosztami poniesionymi na naprawienie szkód spowodowanych realizacją robót; h) usuwanie wszystkich zanieczyszczeń i uszkodzeń powstałych w związku z wykonywaniem robót obejmujących w/w zadanie i) wykonanie na własny koszt wszystkich niezbędnych badań, testów i prób oraz przeglądów sieci i odbiorów budynku przez odpowiednie służby (Straż Pożarna i Sanepid) umożliwiających należyte wykonanie umowy i użytkowanie Obiektu/Przedmiotu Umowy, j) przeprowadzenie wszelkich prób branżowych wybudowanej instalacji, k) zapewnienie wykonania montażu wszelkich urządzeń przez serwis producenta lub serwis autoryzowany przez producenta, l) wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym między innymi instrukcji bhp, instrukcji p. poż., m) opracowanie pełnej inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej realizowanego zadania; n) wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz jego prawidłowego funkcjonowania. 8. Do zadań Wykonawcy należeć będzie kompleksowe wykonanie zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, a także wykonania wszystkich innych prac koniecznych do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującym prawem oraz określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem obiektu. 9. Materiały pochodzące z rozbiórki a nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego i podlegają protokolarnemu przekazaniu po ich demontażu. Wykonawca zobowiązany będzie do ich odwozu w miejsce wskazane przez Zamawiającego. 10. W przypadku rozbieżności np. ilościowych w poszczególnych dokumentach obowiązywać będzie decyzja Zamawiającego i Inspektora Nadzoru, który należy uznać za wiążący. Wykonawca nie może dla własnych korzyści wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu Wykonawca zobowiązuje się poinformować niezwłocznie Zamawiającego. 11. Wymagania wyszczególnione w chociażby w jednym dokumencie stanowiącym załączniki do SIWZ będą obowiązujące dla Wykonawcy, jakby były zawarte w całej dokumentacji. 12. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia został opisany w:  projekcie rozbiórki starej remizy - załącznik nr 13 do niniejszej SIWZ,  projekcie budowy budynku remizy wraz z instalacjami - załącznik nr 14 do niniejszej SIWZ  Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, które stanowią załączniki nr 15 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 6 000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – rozliczeniowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299) 4. Jeżeli wadium zostało wniesione w formie nie pieniężnej dowód wniesienia wadium należy w oryginale załączyć do oferty. 5. Z treści wadium składanego w formie niepieniężnej powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób bezwarunkowy, nieodwołany i na pierwsze wezwanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od daty składania ofert. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 48 1020 2629 0000 9302 0201 3639 z dopiskiem: "Wadium" i znak sprawy: BIN.271.22.2020.RS 7. Wadium wnoszone w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli zostanie zaksięgowane na ww. koncie wskazanym przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej na termin składania ofert). 8. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy. 14. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w w/w zakresie. Wystarczającym jest złożenie oświadczenia w zakresie dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony zgodnie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wraz z informacją, którą cześć zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom i podaniem nazw i danych Podwykonawców. Dokument składany w oryginale. b) Oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu sporządzone zgodnie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ oraz oświadczenie o braku podstaw wykluczenia sporządzone zgodnie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Oświadczenia muszą być aktualne na dzień składanie ofert. Dokumenty składane w oryginale. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. c) Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta wraz z oświadczeniami jest składana przez pełnomocnika, upoważniające go do tej czynności. d) Oświadczenie /zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ (w przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów), dokument składany w oryginale. f) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności od grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik 4 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach