Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie dróg na terenie miasta Mysłowice: Część I – 1. „Remonty bieżace dróg” - powiat 2. „Remonty bieżące dróg” - gmina Część II – 1.”Likwidacja zapadlisk w pasach drogowych na terenie miasta” - powiat 2. „Likwidacja zapadlisk w pasach drogowych na terenie miasta” - gmina Część III - „Utwardzenie dróg frezem asfaltowym” - gmina Część IV 1. „Zimowe utrzymanie dróg” - powiat 2. „Zimowe utrzymanie dróg” - gmina

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-400 Mysłowice, Ul. Powstańców
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1
    41-400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.myslowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie dróg na terenie miasta Mysłowice: Część I – 1. „Remonty bieżace dróg” - powiat 2. „Remonty bieżące dróg” - gmina Część II – 1.”Likwidacja zapadlisk w pasach drogowych na terenie miasta” - powiat 2. „Likwidacja zapadlisk w pasach drogowych na terenie miasta” - gmina Część III - „Utwardzenie dróg frezem asfaltowym” - gmina Część IV 1. „Zimowe utrzymanie dróg” - powiat 2. „Zimowe utrzymanie dróg” - gmina
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I w zakresie „Remontów bieżących dróg” - powiat, „Remontów bieżących dróg” - gmina obejmuje wykonanie remontów nawierzchni bitumicznych masami mineralno – bitumicznymi (dla powierzchni powyżej 5 m2) polegających na frezowaniu nawierzchni bitumicznej gr. 6 cm i za każdy dalszy cm z wywozem frezu asfaltowego na miejsce składowe na ul. Ptasiej 27 w Mysłowicach, oczyszczeniu i skropieniu nawierzchni oraz ułożeniu nawierzchni bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach - na łącznej powierzchni około 6500 m2; wykonanie remontów nawierzchni bitumicznych masami mineralno – bitumicznymi (dla powierzchni powyżej 5 m2) polegających na mechanicznej rozbiórce nawierzchni mineralno-bitumicznej o grubości do 9cm z wywozem i utylizacją rumoszu , oczyszczeniu i skropieniu nawierzchni oraz ułożeniu nawierzchni bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach - na łącznej powierzchni około 1500 m2; wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową z wbudowaniem ręcznym i mechanicznym w łącznej ilości około 237,5t; wyrównanie nawierzchni mieszankami mineralno-bitumicznymi bądź doraźne naprawy mieszanką mineralno-bitumiczną „na gorąco” w ilości około 120t; naprawa podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni bitumicznej w ilości ok 800m; remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno asfaltową (dla powierzchni do 5 m2) w ilości około 159t; doraźna naprawę wybojów , ubytków i obłamanych krawędzi mieszankami mineralno-asfaltowymi „na zimno” w ilości około 10t; mechaniczną rozbiórkę podbudowy z tłucznia kamiennego z wywózką i opłatą za składowanie w ilości ok. 300m2, mechaniczne wykonanie koryta z wywozem i opłatą za składowani urobku w ilości ok 1000 m2; mechaniczne i ręczne profilowanie podłoża na łącznej powierzchni ok. 1600 m2; wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem w ilości około 15m3;wykonanie podbudowy tłuczniowej w dwóch warstwach na łacznej powierzchni ok. 1200 m2; wykonanie nawierzchni z frezu inwestora – na łącznej powierzchni ok. 1200 m2 i z frezu Wykonawcy na powierzchni ok. 100 m2; przemieszczenie spycharkami mas ziemnych w ilości ok 100 m3; plantowanie poboczy na powierzchni ok. 200 m2; regulację pionową kratek ściekowych, włazów kanałowych , zaworów wodociągowych i gazowych oraz studni teletechnicznych; montaz odwodnienia liniowego wraz z robotami ziemnymi, zasypaniem wykopu oraz podłączeniem do ist. Studni w ilości ok. 4,5 mb; przestawienie krawężników betonowych i kamiennych o łacznej ilości ok. 70m; ustawienie nowych krawężników betonowych na ławie betonowej w ilości ok 50 mb. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowanie potencjałem technicznym i pracownikami w ilości umożliwiającej, na każde żądanie Zamawiającego, prowadzenie robót przez trzy brygady równocześnie, tj. jedna brygada na zadaniach z zakresu uzupełniania ubytków, remontów na powierzchni do 5 m2; druga brygada na zadania z zakresu remontów z użyciem frezarki i rozkładarki mas bitumicznych oraz trzecia brygada na zadania z zakresu pozostałych robót, tj. utwardzania poboczy, naprawy nawierzchni z frezu asfaltowego. Część II. w zakresie likwidacji zapadlisk w pasach drogowych na terenie miasta obejmuje wyrównanie zapadliska masą mineralno-bitumiczną z przycięciem krawędzi, rozbiórką zapadniętej nawierzchni bitumicznej, wywozem i utylizacją rumoszu (dla powierzchni do 5 m2)w ilości ok. 8t; wyrównanie zapadliska masą mineralno-bitumiczną z przycięciem krawędzi, rozbiórką zapadniętej nawierzchni bitumicznej, wywozem i utylizacją rumoszu (dla powierzchni powyżej 5 m2)w ilości ok. 100m2; wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową bez obcinania krawędzi w ilości ok. 8t; przestawienie krawężników betonowych w ilości ok. 10m; przestawienie obrzeży betonowych w ilości ok. 10m; przełożenie nawierzchni z kostki brukowej, płyt betonowych i kamiennych w ilości ok. 30 m2; wyrównanie podbudowy tłuczniem w ilości ok. 3m3; zasypanie wykopów ziemią w ilości ok 5 m3; rozbiórka krawężników betonowych na ławie betonowej oraz obrzeży betonowych z wywozem i utylizacją gruzu w ilości łącznej 10m; ustawienie nowego krawężnika betonowego na ławie betonowej oraz obrzeża betonowego w łącznej ilości 10m; uzupełnienie zapadliska w nawierzchni z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, płyt betonowych w ilości ok. 20 m2; wyrównanie zapadliska frezem Zamawiającego w ilości ok. 10 m3; regulacja pionowa krat ściekowych i włazów kanałowych. Część III w zakresie utwardzenia dróg frezem asfaltowym obejmuje wykonanie robót pomiarowych przy liniowych robotach ziemnych; rozebranie nawierzchni z frezu asfaltowego z wywozem materiałów z rozbiórki na powierzchni ok. 240 m2; mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża na powierzchni ok. 380 m2, wykonanie koryta głęb. od 15-25cm z wywozem urobku na łącznej powierzchni około 40m2; wykonanie podbudowy tłuczniowej na łacznej powierzchni ok. 40 m2; wykonanie nawierzchni z frezu Zamawiającego (należy uwzględnić załadunek i przewóz frezu Zamawiającego z miejsca składowego na ul. Ptasiej 27 w Mysłowicach na miejsce wbudowania) na powierzchni ok. 304 m2; wykonanie nawierzchni z frezu Wykonawcy na powierzchni ok. 20 m2; ustawienie krawężników na ławie betonowej w ilości ok. 10 m; regulacja włazów kanałowych i zasuw wodociągowych i gazowych. Część IV w zakresie zimowego utrzymania dróg obejmuje naprawę nawierzchni bitumicznej mieszankami mineralno-bitumiczmymi „na gorąco” (dla powierzchni powyżej 5 m2) w ilości ok. 250 m2; naprawę nawierzchni bitumicznej mieszankami mineralno-bitumiczmymi „na gorąco” (dla powierzchni do 5 m2) w ilości ok. 25t; doraźną naprawę wybojów, ubytków i obłamanych krawędzi mieszanką mineralno-asfaltową „na zimno) w ilości ok. 15t; doraźna naprawa mieszanką mineralno-bitumiczną „ na gorąco” bez wycinania nawierzchni w ilości ok. 8,5t; regulacja kratek ścielopwych, włazów kanałowych i zaworów wodociągowych i gazowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazano w przedmiarach robót (oddzielnie dla każdej z części zamówienia) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanych dalej STWiOR, odzielnie dla każdej części). Zakres robót każdorazowo wskazuje inspektor nadzoru. Rozliczenie robót nastąpi kosztorysami powykonawczymi, wystawianymi za dane okresy rozliczeniowe (miesięczne) na podstawie obmiaru robót wykonanych w okresie rozliczeniowym, potwierdzonych przez inspektora nadzoru oraz cen jednostkowych ofertowych. UWAGA! Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości koniecznych do wykonania jednostek ww. poszczególnych robót w ramach złożonej oferty. 2. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia tj.: dla części I – wszystkie czynności związane z układaniem/zabudowaniem mieszanki mineralno- bitumicznej; dla części II – wszystkie czynności związane z układaniem/zabudowaniem mieszanki mineralno-bitumicznej; dla części III – wszystkie czynności związane z wykonywanie podbudowy tłuczniowej i nawierzchni z frezu asfaltowego; dla części IV – wszystkie czynności związane z układaniem/zabudowaniem mieszanki mineralno-bitumicznej, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.: Dz. U.  z 2019 r. poz. 1040 z późn.zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia określono w § 8 projektu umowy (Załącznik Nr 10 do SIWZ). Powyższy wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy czynności wykonywanych w trakcie realizacji zamówienia przez: – kierownika budowy i kierownika/ów robót, tj. osobę/y pełniącą/e samodzielną/e funkcję/e techniczną/e w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. z 2018r. poz. 1202, z późn. zm.) 4. Rozwiązania równoważne (dotyczy wszystkich części zamówienia). W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ) wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Wobec powyższego, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 uPzp, w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ) parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących bezpośrednio lub pośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ). Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ). W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ) odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 uPzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej oraz STWiOR (Załącznik Nr 11 do SIWZ). Na podstawie art. 30 ust. 5 uPzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia opisano zgodnie z art. 29-31 uPzp, w tym art. 30 ust. 1 pkt 2 uPzp. W przedmiotowym postępowaniu znajdują zastosowanie wymagania, o których mowa w art. 30 ust. 8 uPzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: dla części I – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) dla części II – 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100) dla części III – 400,00 zł (słownie: czterysta złotych 00/100) dla części IV – 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości odpowiadającej sumie właściwej dla Części, na którą składa ofertę lub odrębnie dla każdej części zamówienia. 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 uPzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Mysłowice, ING Bank Śląski, Nr 13 1050 1214 1000 0023 5654 6974. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego oraz zawiera dane umożliwiające identyfikację postępowania oraz części do którego zostało wniesione. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oryginał wadium wniesionego w formie niepieniężnej wykonawca/y jest/są zobowiązany/i dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą określony w niniejszej siwz. 6. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 1 uPzp), wadium w formie gwarancji/poręczenia musi być wystawione na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo wystawione po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu zachowuje ważność przez cały okres jego przechowywania na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi być ważne co najmniej od dnia, w którym przypada termin składania ofert, do dnia, w którym upływa termin związania ofertą. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 9. Zwrot, a także ponowne wniesienie wadium następuje według przepisów uPzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4.2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 4 do SIWZ). 4.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja ekonomiczna lub finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp. 4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w pkt 4.1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 4.5.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 4.5.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację ekonomiczną lub finansową, o których mowa w pkt 4.1. 5. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 i art. 25a ust. 6 uPzp. 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa (Załącznik Nr 8 i 9 do SIWZ) lub innego dokumentu, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.3. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający może żądać złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu (Załącznik Nr 2 do SIWZ oraz Załącznik Nr 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.5. W przypadku, gdy oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie najwyżej oceniona wymagane dokumenty składają wspólnie ww. wykonawcy. 5.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 uPzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do pisma zawierającego ww. informacje. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5.7. Na podstawie art. 24aa uPzp, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 5.9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5.10. Oświadczenia i dokumenty mają być składane w formie zgodnej z poniższymi zasadami: 5.10.1. oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a uPzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale lub kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.2. dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii oświadczenia, sporządzonego w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 5.10.3. poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 5.10.4. poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej; 5.10.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 5.10.6. dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; 5.10.7. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 8 do SIWZ) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 5.10.8. inny dokument wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5.10.9. pełnomocnictwo (Załącznik Nr 9 do SIWZ) w przypadku ustanowienia przez wykonawcę pełnomocnika do złożenia oferty lub reprezentacji składane jest oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5.11. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, z późn.zm.), 5.11.1. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 5.11.2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 5.11.3. w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPuz, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach