Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Gorzyce w latach 2021-2023

Gmina Gorzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 44-350 Gorzyce, Kościelna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4513056, , fax. 32 4513056 w.22
  • Data zamieszczenia: 2020-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gorzyce
    Kościelna 15
    44-350 Gorzyce, woj. śląskie
    tel. 32 4513056, , fax. 32 4513056 w.22
    REGON: 27625872400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Gorzyce w latach 2021-2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówieniem objęta jest usługa pod nazwą: BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY GORZYCE na okres trzech lat. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) prowadzenie rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych Gminy Gorzyce, rachunków bieżących i pomocniczych gminnych jednostek budżetowych, zakładu budżetowego - Gminnego Ośrodka Turystyki Sportu i Rekreacji Nautica w Gorzycach, Gminnego Centrum Kultury w Gorzycach oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzycach z siedzibą w Rogowie w oparciu o odrębne umowy zawarte z poszczególnymi jednostkami. Wszystkie rachunki będą oprocentowane na identycznych zasadach przy zastosowaniu preferencji banku takich jak dla klientów strategicznych, 2) udostępnienie usługi Identyfikacji Przychodzących Płatności Masowych, zwanych dalej „IPPM”, polegającej na identyfikacji i przetwarzaniu wpłat masowych. Wpłaty masowe powinny być dokonywane na rachunek rozliczeniowy gminy za pośrednictwem indywidualnego, nierzeczywistego numeru rachunku wygenerowanego przez gminę, zgodnie z postanowieniami umowy z Wykonawcą. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo dyspozycji wykonywanych przez elektroniczne kanały komunikacji z zachowaniem należytej staranności oraz przy wykorzystaniu właściwych rozwiązań technicznych. 3) możliwość zaciągania kredytu w rachunku bieżącym gminy do wysokości zgodnej z treścią uchwały Rady Gminy w sprawie budżetu gminy na poszczególne lata. Zmiana wysokości kredytu będzie dokonywana w formie pisemnej tj. aneksu do umowy ogólnej. Kredyt uruchamiany będzie na wniosek Zamawiającego. Odsetki pobierane będą od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu. Dla wyliczenia kosztu kredytu na dzień złożenia oferty przyjmuje się wielkość kredytu w wysokości 2.000.000,00zł, Oprocentowanie kredytu będzie stanowiła zmienna stopa procentowa oparta na stawce WIBOR 1 M powiększona o marżę banku, stałą w całym okresie obowiązywania umowy. Uwaga: Umowa o kredyt w rachunku bieżącym zostanie podpisana nie wcześniej niż z dniem 01.01.2021r. 4) możliwość wielostanowiskowego wdrożenia programu do obsługi rachunków, o których mowa w pkt. 1 drogą elektroniczną (home banking). Program będzie zainstalowany w następującej konfiguracji (według stanu na dzień ogłoszenia zamówienia): - Urząd Gminy Gorzyce – 2 stanowiska; - Ośrodek Pomocy Społecznej – 1 stanowisko; - Gminny Zespół Obsługi Finansowej – 1 stanowisko; - Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji „Nautica” – 1 stanowisko; - Gminne Centrum Kultury w Gorzycach – 1 stanowisko; - Gminna Biblioteka Publiczna w Gorzycach – 1 stanowisko; - Świetlica Profilaktyczno – Wychowawcza w Gorzyczkach – 1 stanowisko. Uwagi: Wykonawca wdroży system elektronicznej obsługi rachunków bankowych z zastrzeżeniem, że przygotowanie, wdrożenie, uruchomienie i przeszkolenie w zakresie systemu obsługi bankowej zostanie zrealizowane do 7 dni od podpisania umowy System elektronicznej obsługi rachunków musi umożliwiać komunikację z bankiem bezpośrednio z komputera, na którym jest zainstalowany. Łączność z bankiem powinna następować na zasadzie bezpośredniej komunikacji tj. komputer użytkownika – serwer bankowy. Program powinien umożliwiać pracę (np. przygotowywanie przelewów) w trybie offline. System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w tym w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wykonawca będzie informował użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem (np.: awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone). Bank ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. Bank przejmuje pełną odpowiedzialność za bezpieczne funkcjonowanie dostarczonego systemu bankowości elektronicznej. System musi być wyposażony w zabezpieczenia gwarantujące bezpieczeństwo jego funkcjonowania (m. in. szyfrowany podpis dyspozycji przelewów itp.) 5) w trakcie obowiązywania umowy możliwość rozszerzenia konfiguracji, o której mowa w pkt. 4, na wniosek zainteresowanych jednostek organizacyjnych. 3. Wykaz jednostek organizacyjnych gminy, dla których prowadzenie rachunków objęte jest niniejszym postępowaniem: - Gmina Gorzyce - Urząd Gminy Gorzyce - Ośrodek Pomocy Społecznej w Gorzycach - Gminny Zespół Obsługi Finansowej w Gorzycach - Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji „Nautica” w Gorzycach - Gminne Centrum Kultury w Gorzycach, - Gminna Biblioteka Publiczna w Gorzycach - Świetlica Profilaktyczno – Wychowawcza w Gorzyczkach - Szkoła Podstawowa w Bluszczowie - Szkoła Podstawowa w Czyżowicach - Szkoła Podstawowa Nr 1 w Gorzycach - Szkoła Podstawowa Nr 2 w Gorzycach - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Olzie (Zespół prowadzi oddzielne rachunki dla Szkoły Podstawowej i Przedszkola Publicznego w Olzie) - Szkoła Podstawowa w Rogowie - Szkoła Podstawowa w Turzy Śl. - Przedszkole Publiczne w Czyżowicach - Przedszkole Publiczne w Gorzycach - Przedszkole Publiczne w Rogowie - Przedszkole Publiczne w Turzy Śląskiej - Zespół Szkolno – Przedszkolny w Gorzyczkach (Zespół prowadzi oddzielne rachunki dla Szkoły Podstawowej i Przedszkola Publicznego w Gorzyczkach). 4. Z wymienionych w pkt. 3 jednostek Gmina Gorzyce posiada 3 rachunki podstawowe, 3 rachunki pomocnicze na masowe płatności oraz 23 rachunki pomocnicze, pozostałe jednostki posiadają po jednym rachunku podstawowym każda oraz rachunki pomocnicze, każda co najmniej jeden. Na dzień ogłoszenia przetargu, niniejszym postępowaniem objętych jest 80 rachunków bankowych. W okresie obowiązywania umowy ilość jednostek organizacyjnych gminy oraz rachunków może ulec zmianie. 5. Przewiduje się, że w okresie 3 lat, wykonane zostaną następujące operacje: 1) Opłaty związane z 3 rachunkami bieżącymi Gminy Gorzyce: a) za otwarcie rachunku b) za prowadzenie rachunku c) inne ewentualne opłaty jakie poniesie Zamawiający w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji 2) Opłaty związane z 17 rachunkami bieżącymi pozostałych jednostek: a) za otwarcie jednego rachunku, b) za prowadzenie jednego rachunku, c) inne ewentualne opłaty jakie poniesie Zamawiający w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji, 3) Opłaty związane z 60 rachunkami pomocniczymi a) za otwarcie jednego rachunku, b) za prowadzenie jednego rachunku, c) inne ewentualne opłaty jakie poniesie Zamawiający w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji. 4) Prowizje stosowane w ramach prowadzenia 80 rachunków: a) przelewy - przewiduje się 400 000 szt. przelewów elektronicznych, b) pobieranie gotówki z banku (do kas jednostek) - przewiduje się 500 krotne pobieranie gotówki, c) inne ewentualne prowizje jakie poniesie Zamawiający w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji, 5) Koszty obsługi 80 rachunków drogą elektroniczną: a) Bank za instalację, doradztwo i eksploatację systemu bankowości w tym zakresie nie będzie pobierał żadnych opłat. b) przyjmuje się, że dysponentami rachunków bieżących i pomocniczych obsługiwanych drogą elektroniczną będą: - Urząd Gminy Gorzyce – 2 stanowiska; - Ośrodek Pomocy Społecznej – 1 stanowisko; - Gminny Zespół Obsługi Finansowej – 1 stanowisko; - Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji „Nautica” – 1 stanowisko; - Gminne Centrum Kultury w Gorzycach – 1 stanowisko; - Gminna Biblioteka Publiczna w Gorzycach – 1 stanowisko; - Świetlica Profilaktyczno – Wychowawcza w Gorzyczkach – 1 stanowisko - inne jednostki, które wystąpią do Wykonawcy z wnioskiem o obsługę rachunków drogą elektroniczną c) wszystkie rachunki przypisane danemu dysponentowi (bieżące i pomocnicze) będą obsługiwane drogą elektroniczną. 6. Warunki dodatkowe, jakie spełniać musi oferta: 1) wpłaty gotówkowe dokonywane na rzecz gminy przez inkasentów opłat pobieranych za pobyt i wyżywienie dzieci w przedszkolach i szkołach na rachunki Gminy Gorzyce oraz jednostek oświatowych, objęte niniejszym postępowaniem, nie będą obciążane żadną opłatą bankową bądź prowizją (ok. 150 wpłat). 2) na rachunkach objętych postępowaniem odsetki od dodatniego salda dopisywane będą nie rzadziej niż w cyklach miesięcznych; Odsetki od dodatniego salda konta wydatków Urzędu Gminy i „organu” Gminy winny być dopisane na koniec każdego miesiąca do konta „organu” Gminy. Prowizje za prowadzenie rachunków bieżących Urzędu Gminy jak również prowizje, odsetki i opłaty od kredytu w rachunku bieżącym będą potrącane z konta wydatków Urzędu Gminy. 3) Zamawiający na wniosek bezpłatnie otrzyma czeki do rachunków objętych niniejszym postępowaniem; 4) Zamawiający umożliwi generowanie wyciągów bankowych w formacie PDF z ustaleniem salda i dokładnego opisu dokonanej operacji w następnym dniu roboczym po dniu dokonania operacji, 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość funkcjonowania niektórych rachunków, na wniosek Wójta Gminy lub kierownika jednostki, na zasadach bezkosztowych, tj. bez naliczania odsetek od dodatniego salda oraz bez pobierania opłat i prowizji za prowadzenie tych rachunków (np. na rachunkach związanych z pozyskanymi funduszami zewnętrznymi w zależności od sposobu rozliczania danego funduszu, 6) Bank umożliwi Zamawiającemu korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności (tzw. Split Payment) na zasadach bezkosztowych, 7) zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym gminy będzie weksel własny „in blanco” kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową; 8) Wykonawca w ramach oferty skalkuluje wszelkie opłaty i prowizje za prowadzenie rachunków oraz odsetki od kredytu w rachunku bieżącym gminy w okresach miesięcznych. Prowizję od kredytu w rachunku bieżącym gminy bank pobierze w przypadku podpisania umowy kredytowej przez Zamawiającego. Uwaga: Umowa kredytowa zostanie podpisana przez Zamawiającego w przypadku zaistnienia faktycznej potrzeby zaciągnięcia kredytu; 9) przedmiot zamówienia obejmuje również otwarcie dodatkowych rachunków dla jednostek wymienionych w pkt.3 lub nowych jednostek utworzonych przez Zamawiającego – nie więcej niż 15 szt, 10) wydawanie oświadczeń, zaświadczeń i opinii bankowych na wniosek Zamawiającego oraz wykonywanie innych czynności bankowych (np.: karta wzorów podpisów) – bez opłat i prowizji, 11) w przypadku technicznego braku możliwości dokonania płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bank zobowiązuje się przyjąć i zrealizować przelewy w postaci papierowej z zapewnieniem, że realizacja złożonych przelewów nastąpi w dniu ich złożenia, bez dodatkowych opłat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66100000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy złożą ważną ofertę oraz którzy spełniają warunki, dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj.: są bankiem i wykonują czynności bankowe na podstawie ustawy Prawo bankowe z dnia 29.08.1997 r. ( t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1896 ze zm.),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty, jakie należy załączyć do oferty cenowej: 1) Formularz oferty wg zał. Nr 1, 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) lub w przypadku występowania podmiotów wspólnie w trybie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wg zał. Nr 2, 4) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, wg Zał. nr 3. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, przed ustaloną datą podpisania umowy, ma obowiązek: 1) wskazać osobę(by), która będzie podpisywać umowę oraz przedłożyć dokument uprawniający osobę(by) wskazaną do podpisania umowy, o ile nie wynika to ze złożonych wraz z ofertą dokumentów, 2) przedłożyć umowę regulującą wzajemną współpracę, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6. W terminie 14 dni od daty podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić oświadczenie o zatrudnieniu osób na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia, o którym mowa w rozdz. III pkt 9

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach