Przetargi.pl
,,Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku z podziałem na 4 Rejony”

Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6384959, 6384911 , fax. 42 638-49-58
  • Data zamieszczenia: 2019-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu
    ul. Piotrkowska 173
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6384959, 6384911, fax. 42 638-49-58
    REGON: 47317005200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Przetargi/178; www.zdit.uml.lodz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku z podziałem na 4 Rejony”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są remonty i utrzymanie rowów i poboczy na drogach publicznych oraz na drogach wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w dzielnicach: Bałuty, Górna, Polesie i Widzew.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Formularzach cenowych (Formularze nr 2a-2d) Tomu I SIWZ, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych -Tom II SIWZ oraz Formularz aktu umowy - Tom III SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 nw. części. Część 1 - Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku – Rejon 1 - teren dzielnicy - Łódź Bałuty Część 2 - Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku – Rejon 2 - teren dzielnicy - Łódź Górna Część 3 - Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku – Rejon 3 - teren dzielnicy - Łódź Polesie, Część 4 - Remonty i prace utrzymaniowe rowów i poboczy dróg publicznych położonych na terenie Miasta Łodzi oraz dróg wewnętrznych położonych na terenach zarządzanych przez Miasto Łódź w 2019 roku – Rejon 4 - teren dzielnicy - Łódź Widzew Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Formularzach cenowych (2a-2d) Tomu I SIWZ, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych -Tom II SIWZ oraz Formularzu aktu umowy - Tom III SIWZ. 3. Łączny zakres prac obejmuję min. (dotyczy części 1- 4): 1) Wykoszenie traw, chwastów i jednorocznych samosiewów, zgrabienie porostów w stosy 2) Oczyszczenie rowów z namułu o grubości 20 cm z wyprofilowaniem dna i skarp rowu 3) Oczyszczenie przepustu o średnicy do 40 cm z namułu 4) Rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych o średnicy 40 cm z uprzednim odkopaniem przepustów 5)Odtworzenie przepustów z rur betonowych o średnicy 40 cm ułożonych na ławie betonowej żwirowej,6) Odtworzenie przepustu z rur polietylenowych spiralnie karbowanych HDPE Ø 400 na podbudowie pomocniczej z mieszanki kruszywa niezwiązanego gr 25 cm,7) Umocnienie rowu (dna i skarp) płytami betonowymi chodnikowymi 50 x 50 x 7 cm ułożonymi na podsypce cementowo piaskowej,8) Umocnienie rowu (dna i skarp) płytami ażurowymi 60 x 40 x 10 cm. Wypełnienie wolnych przestrzeni humusem i obsianie trawą, podsypka piaskowa 5 cm ,9) Odtworzenie i udrożnienie rowów odwadniających - roboty ziemne 10) Odtworzenie betonowego korytka drogowego (szer. 60 cm wys. 15 cm) na podbudowie pomocniczej z mieszanki kruszywa niezwiązanego gr. 20 cm,11) Odtworzenie betonowego korytka melioracyjnego” (podstawa o szer. 50 cm wys. 50 cm) na podbudowie pomocniczej z mieszanki kruszywa łamanego o grubości warstwy po zagęszczeniu 20 cm (ściek typu korytkowego),12) Odtworzenie pobocza jezdni - naprawa destruktem asfaltowym (materiał inwestora) 13) Naprawa nawierzchni z mieszanki kruszywa niezwiązanego,14) Ścinanie pobocza jezdni grubość warstwy 15 cm.,15) Wywóz ziemi, namułu, gruzu samochodami samowyładowczymi wraz z załadunkiem.,16) Wywóz pokosu, wraz z załadunkiem.,17) Wykonawca zobowiązany jest do awaryjnego wypompowania wód opadowych z poboczy i rowów melioracyjnych, wraz z wywozem (poz. 17 formularza cenowego) w ciągu 48 godzin od daty zgłoszenia.,18) Ciśnieniowe czyszczenie kanału (przepustu) wraz ze studnią (studnia osadnikowa, wpust uliczny, kratka kanalizacji desczowej),19) Czyszczenie odwodnienia liniowego,20) Wykonanie drenażu francuskiego,21) Zagospodarowanie materiałów z rozbiórki stanowiących odpady zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2013 poz. 21 z późn. zm), 22) Wykonanie czasowej organizacji ruchu dla prowadzonych robót.23)1 Opis nr 1 „Wywóz ziemi, namułu, gruzu samochodami samowyładowczymi wraz z załadunkiem”Pozostałą po robotach ziemię, namuł, gruz należy usunąć – wywieźć przy użyciu samochodów samowyładowczych wraz z załadunkiem na wysypisko odpadów zlokalizowanym na wysypisku publicznym lub własnym urządzonym zgodnie z warunkami i decyzjami wydanymi przez właściwe władze ochrony środowiska. Do ww. prac należy użyć samochodów samowyładowczych posiadających przykrywana przestrzeń ładunkową.23).2. Opis nr 2„Wywóz pokosu, wraz z załadunkiem” Pokos należy usunąć – wywieźć przy użyciu samochodów samowyładowczych wraz z załadunkiem posiadających przykrywana przestrzeń ładunkową na kompostownie publiczną bądź własną urządzoną zgodnie z warunkami i decyzjami wydanymi przez właściwe władze ochrony środowiska. Pokos powinien zostać możliwie jak najbardziej ściśnięty. 23) 3. Opis nr 3„Awaryjne wypompowanie wód opadowych z poboczy i rowów melioracyjnych, wraz z wywozem„Cena ww. prac obejmuje : -dostarczenie sprzętu na miejsce -utrzymywanie i konserwacja sprzętu, -czas pracy sprzętu wraz z obsługą podczas pompowania wody,-wywóz wody do zlewni wraz z kosztami utylizacji -uporządkowanie terenu Do pompowania wody przewiduje się zastosować następujący sprzęt: -pompa membranowa o wydajności do 24m3/h, -pompa spalinowa, -pompa elektryczna o wydajności do 360m3/h, -agregat prądotwórczy, -osprzęt do pomp wody -cysterna do wywozu brudnej wody Do ww. prac należy użyć traktorów z podczepianym beczkowozem bądź samochodów dostawczych z zabudową posiadającą zbiornik na brudną wodę. 23) 4.Opis nr 4„Ciśnieniowe czyszczenie kanału (przepustu) wraz ze studnią (studnia osadnikowa, wpust uliczny, kratka kanalizacji deszczowej)” Powyższe prace polegały będą na czyszczeniu kanału (przepustu) wraz ze studnią (studnia osadnikowa, wpust uliczny, kratka kanalizacji deszczowej) przy użyciu strumienia wody pod ciśnieniem do 200 bar oraz pojemności całkowitej zbiornika do 10 000 m3Cena ww. prac obejmuje : -dostarczenie sprzętu na miejsce -utrzymywanie i konserwacja sprzętu, -czas pracy sprzętu wraz z obsługą podczas wykonywanych prac-wywóz zanieczyszczeń wraz z kosztami utylizacji -uporządkowanie terenu 23) 5.Opis nr 5„Czyszczenie odwodnienia liniowego”Powyższe prace polegały będą na czyszczeniu odwodnienia liniowego poprzez odkręcenie pokrywy i oczyszczenie ręczne lub mechaniczne korytka z liści, pisaku, drobnych kamieni oraz innych nieczystości naniesionych z drogi a następnie ponowne zamontowanie pokrywy.Cena ww. prac obejmuje : -dostarczenie sprzętu na miejsce podczas oczyszczania mechanicznego -czas pracy sprzętu wraz z obsługą podczas oczyszczania mechanicznego -uporządkowanie terenu-wywóz zanieczyszczeń wraz utylizacją 23)6. Opis nr 6„Wykonanie drenażu francuskiego”Powyższe prace polegały będą na wykonaniu drenaży francuskiego przy wykorzystaniu kruszywa mineralnego o możliwie jednolitej frakcji (od 31,5-63 mm), które wykonuje się jako zasypkę mineralną umieszczoną w szczelnie ułożonej geowłókninie wraz z ułożeniem rury z tworzywa sztucznego celem odprowadzania wód. Cena 1 m3 ww. prac obejmuje: - wykonanie wykopu- zakup wraz z dostarczeniem na miejsce robót kruszywa, geowłókniny, rury z tworzywa sztucznego Ø 100- ułożenie geowłókniny - wbudowanie kruszywa- montaż rury z tworzywa sztucznego 23)7. Opis nr 7„Odtworzenie betonowego korytka melioracyjnego” Odtworzenie betonowego korytka melioracyjnego” (podstawa o szer. 50 cm wys. 50 cm) na podbudowie pomocniczej z mieszanki kruszywa łamanego o grubości warstwy po zagęszczeniu 20 cm (ściek typu korytkowego).4.Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwanej w dalszej części SIWZ STWiORB), Formularzach cenowych stanowiących opis przedmiotu zamówienia zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, normy europejskie, oceny techniczne, aprobaty specyfikacji technicznej, systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt.2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia rozumie się wykonane przez dowolnych producentów przy zachowaniu identycznych lub lepszych parametrów technicznych i walorów użytkowych oraz w pełni kompatybilnych z resztą urządzeń pod warunkiem, iż spełniają one te same właściwości techniczne oraz, że na etapie realizacji zamówienia uzyskają akceptację Zamawiającego. Decyzje Zamawiającego w tym zakresie oparte będą na wymaganiach sformułowanych w dokumentach umowy, a także normach i wytycznych. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w opisie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga (dotyczy części 1-4), by następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) operowania równiarką samojezdną; b) operowania koparką podsiębierną lub koparko – ładowarką; c) kierowania samochodem samowyładowczym min.10 t. d) operowania zagęszczarką wibracyjną min. 250 kg lub małym walcem max 4 t były wykonywane przez co najmniej 4 osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę. 6. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy, osób, wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone w pkt 5 powyżej oraz w Tomie III SIWZ – Formularz aktu umowy Powyższe wymagania określają w szczególności:a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy,b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby wykonującej czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się na kwotę: Część 1: 5.500,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy pięćset, 00/100), Część 2: 5.000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy, 00/100), Część 3: 6.000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy, 00/100), Część 4: 5.000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy, 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium wynosi 30 dni. Bieg ważności wadium rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310). 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy, wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ ubezpieczenia, wskazanie Gwaranta (banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego udzielającego gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, c) wskazanie sumy gwarancyjnej, d) określenie terminu ważności gwarancji, e) z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaceniu Zamawiającemu na pierwsze pisemne żądanie pełnej sumy wadium w przypadku, gdy zajdą ku temu przewidziane w ustawie okoliczności, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w GETIN Bank w Łodzi,nr konta: 08 1560 0013 2025 0003 6201 0025 podając w tytule przelewu nr referencyjny postępowania ZDiT-DZ.2620.31.2019. O wniesieniu wadium w terminie decydować będzie data i godzina uznania ww. konta kwotą wadium. Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie pieniądza poprzez: - wpłatę wadium w kasie Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo-kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.14. SIWZ. 9. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach